LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0318 | Sürdürülebilir Öğrenme Becerileri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜNEŞ AKÇA |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilere, kendi öğrenme süreçlerini planlamaları ve yönetmelerine yönelik stratejilerin kazandırılması, onların hayat boyu öğrenme süreçlerinin desteklenmesi ve teknoloji kullanarak öğrenme performanslarının artırılması amaçlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Hayat boyu öğrenmenin önemini ifade eder. • Öğrenme stratejilerini kendi öğrenme sürecinde uygular. • Kendi öğrenme sürecinde belirlediği hedefi doğrultusunda öğrenme sürecini yönetir. • Öğrenme sürecinde öz-motivasyonunu sağlar ve sürdürür. • Öğrenme sürecinde ihtiyaç duyduğunda teknolojiyi etkin bir şekilde kullanır. • Online ortamlarda başarılı bir öğrenen olmak için yapması gerekenleri bilir. |
Bu ders hibrit şekilde yürütülmektedir. Dersin bazı haftaları online bazı haftaları yüze işlenmektedir. Online kısım dersin gün ve saatinde MS Teams üzerinden yürütülmektedir. Bununla birlikte tüm duyuru ve bilgilendirmeler Itslearning (Öğrenme Yönetim Sistemi) üzerinden yapılacaktır. Derste, anlatım, grup çalışması, bireysel çalışma, okuma, iş birliğine dayalı öğrenme ve teknoloji destekli öğrenme yöntem ve teknikleri kullanılmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Importance of the Course, Expectations from the Course How Good a Learner Are You? | |
2) | What is Learning, Experience, Behavior? How Do We Learn?, Types of Learning | |
3) | Learning Theories Memory and Memory Structure, Types of Memory, Cognitive Processes Learning by Observation, Learning by Modeling | |
4) | Factors Affecting Learning: Environmental Conditions, Affective Characteristics, Social Preferences, Physical Characteristics | |
5) | Self-Regulation Skills, Definition, Models, Impact on Our Lives, Goal Setting, Motivation, Self-Assessment, Help Seeking | |
6) | Learning Strategies (cognitive, metacognitive, executive) Note-taking Techniques | |
7) | Time Management How to Prevent Procrastination | |
8) | Midterm | |
9) | Artificial Intelligence is My Teacher | |
10) | Lifelong Learning Concepts, History, Definitions, Importance, Objectives, Scope, Principles Adult Learning | |
11) | Being a Learner in Online Environments | |
12) | Sustainability – Quality Education | |
13) | Corporate Learning (Presentation) | |
14) | Corporate Learning (Presentation) |
Ders Notları / Kitaplar: | • Yetiştin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme/ Firdevs Güneş, Tanju Deveci • Özdüzenleme: Öğrenmeden Öğretime Özdüzenleme Davranışlarının Gelişimi, Stratejiler ve Öneriler/Gönül Sakız |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 24 | 72 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 117 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 3 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |