OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0316 | Kodlama Okuryazarlığı | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ADEM ÖZER |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin kodlama süreçlerine giriş yapmaları ve temel programlama becerilerini kazanmalarını amaçlamaktadır. Ders, öğrencilere programlama kavramlarını, algoritmaları ve temel veri yapılarını anlamalarını ve uygulamalarını sağlayacak bir temel oluşturmayı hedeflemektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. Temel programlama kavramlarını anlamak Algoritma oluşturma ve problem çözme becerilerini geliştirmek Popüler programlama dilleri ve araçlar hakkında bilgi edinmek Temel web teknolojilerini öğrenmek ve web sayfaları oluşturmak Veri yapılarını ve algoritmaları anlamak Bu derste anlatım, bireysel çalışma, tartışma, okuma, teknoloji destekli öğrenme öğretim yöntem ve teknikleri kullanılmaktadır. |
Bu ders, temel programlama kavramlarından başlayarak algoritma tasarımı, veri tipleri, operatörler ve karar yapıları gibi konuları kapsamaktadır. İlerleyen haftalarda web teknolojileri (HTML, CSS, JavaScript) ve web güvenliği gibi ileri düzey konular işlenerek öğrencilerin temel programlama ve web geliştirme becerileri kazanması hedeflenmektedir. Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Anlatım Tartışma Bireysel Çalışma Okuma Teknoloji Destekli Öğrenme Hafta 1: Giriş Hafta 2: Programlama Hafta 3: Algoritma Tasarımı Hafta 4: Kodlama Editörleri Hafta 5: Veri Tipleri ve Değişkenler Hafta 6: Operatörler ve Matematiksel İşlemler Hafta 7: Karar Yapıları Hafta 8: Ara Sınav Hafta 9: Diziler Hafta 10: Web Teknolojileri –HTML ve CSS Hafta 11: Web Teknolojileri –JavaScript Hafta 12: Web Teknolojileri (Uygulama) Hafta 13: Web Güvenliği ve Etik Bilgisayar Programcılığı Hafta 14: Özet ve Soru-Cevap |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma Dersin tanıtımı Dersten beklentiler Dersin kapsamı, gerekçesi, önemi, kuralları | |
2) | Programlama Kavramlarına Genel Bakış Her Dil Programlama Dili midir? Programlama Dilleri | |
3) | Algoritma Tasarımına Giriş Algoritmalar ve Akış Şemaları Örnek Algoritmalar | |
4) | Kodlama Editörleri Farklı Editörleri Özellikleri, Kullanım Alanları | |
5) | Veri Tipleri, Değişkenler ve Sabitler | |
6) | Aritmetik Operatörler Karşılaştırma Operatörleri Mantıksal Operatörler | |
7) | Karar Yapıları Döngüler (for, while, do-while) Fonksiyon Yapıları | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Veri Yapıları - Diziler ve Listeler Dizilerin ve listelerin kullanımı | |
10) | Web Teknolojileri - HTML ve CSS HTML temel yapı ve etiketler CSS stil ve tasarım özellikleri Web sayfaları oluşturma ve düzenleme | |
11) | Web Teknolojileri - JavaScript JavaScript temel kavramları Değişkenler, koşullar ve döngüler JavaScript ile web sayfalarını dinamik hale getirme | |
12) | Web Teknolojileri (Uygulama) | |
13) | Web Güvenliği Temelleri Veri Gizliliği ve Şifreleme Etik ve Bilgisayar Programcılığı | |
14) | Özet ve Soru-Cevap |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Yeni başlayanlar için kodlama/ Zafer Demirkol Herkes için ASP.net ve C# ile web programcılığı / A. Russell Jones |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 30 |
Ödev | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 120 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir. | |
2) | 0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir. | |
3) | Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir. | |
4) | 0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır. | |
5) | Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir. | |
6) | Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir. | |
7) | Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir. | |
8) | Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır. | |
9) | Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir. | |
10) | Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır. | |
11) | Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir. | |
12) | Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır. | |
13) | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır. | |
14) | Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır. | |
15) | Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir. | |
16) | İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir. |