POL3511 Social Change and Social Structure in TurkeyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL3511 Türkiye'de Toplumsal Değişim ve Toplumsal Yapı Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. EBRU ŞULE CANAN SOKULLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut değil.
Dersin Amacı: Bu ders, Türkiye'de toplumsal değişim ve toplumsal yapı üzerine var olan geleneksel kuramları ve güncel tartışmaları öğrencilerle tanıştırır. Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, Türk siyasal yaşamının evrimini, siyasal ekonomiyi, Türk toplumundaki başat eşitsizlik kalıplarını, başlıca toplumsal ve siyasal aktörleri tarihsel bir perspektif içinde anlayabilecek ve Türk deneyimini küresel bir düzlemde konumlandırabilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Türk siyasal yapısının ve ekonomi politiğinin gelişimini değerlendirir;
2. Türk toplumundaki baskın eşitsizlik kalıplarını analiz eder;
3. Türkiye'deki başlıca siyasi aktörlerin kimler olduğunu tanımlar;
4. Türk milliyetçiliği ve siyasal İslam gibi baskın siyasi ideolojilerin evrimini tartışabilir;
5. Türkiye deneyiminin küresel bağlamda nasıl konumlandırabileceğini değerlendirir.

Dersin İçeriği

Türk siyaseti, siyasi ideolojiler ve siyasal kültür, politik ekonomi, iç göç ve kentsel dönüşüm, toplumsal cinsiyet, toplumsal hareketler ve sivil toplum, din ve İslami gruplar, milliyetçilik ve etnisiteler, uluslararası göç ve kamu sağlığı politikaları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Türkiye’de Toplumsal Yapı ve Dönüşüm Kuramları Mardin, Ş. (1973). Center-periphery relations: A key to Turkish politics?. Daedalus, 169-190. Keyman, E. F. (2010). Modernization, globalization and democratization in Turkey: the AKP experience and its limits. Constellations, 17(2), 312-327. Bakiner, O. (2018). A key to Turkish politics? The center–periphery framework revisited. Turkish Studies, 19(4), 503-522.
3) Türk Siyasetine Kısa Bir Giriş Ahmad, F. (2008). Politics and political parties in Republican Turkey. The Cambridge History of Turkey, 4, 226-265. Kalaycıoğlu, E. (2012). Kulturkampf in Turkey: The constitutional referendum of 12 September 2010. South European Society and Politics, 17(1), 1-22.
4) Siyasi İdeolojiler ve Siyasal Kültür Yeşilada, B. A., & Noordijk, P. (2010). Changing values in Turkey: Religiosity and tolerance in comparative perspective. Turkish Studies, 11(1), 9-27. Öktem, K. (2020). “Ruling Ideologies in Modern Turkey”, in Oxford Handbook of Turkish Politics, Güneş Murat Tezcür (Eds): Oxford University Press. Aytaç, S. E., & Elçi, E. (2019). Populism in Turkey. In Populism Around the World (pp. 89-108). Springer, Cham.
5) Politik Ekonomi & Refah Devleti Rejimi Öniş, Z. (2019). Turkey under the challenge of state capitalism: the political economy of the late AKP era. Southeast European and Black Sea Studies, 19(2), 201-225. Buğra, A. (2018). Social policy and different dimensions of inequality in Turkey: A historical overview. Journal of Balkan and Near Eastern Studies, 20(4), 318-331. Pamuk, Sevket. (2007). Economic change in twentieth century Turkey: Is the glass more than half full?. Cambridge History of Modern Turkey. 10.1017/CHOL9780521620963.011. Öniş, Z. (2012). The triumph of conservative globalism: The political economy of the AKP era. Turkish Studies, 13(2), 135-152.
6) İç Göç ve Kentsel Dönüşüm Keyder, C. (2005). Globalization and social exclusion in Istanbul. International Journal of Urban and Regional Research, 29(1), 124-134. Pinarcioğlu, M., & Işik, O. (2008). Not only helpless but also hopeless: Changing dynamics of urban poverty in Turkey, the case of Sultanbeyli, İstanbul. European Planning Studies, 16(10), 1353-1370. Candan, A. B., & Kolluoğlu, B. (2008). Emerging spaces of neoliberalism: A gated town and a public housing project in Istanbul. New Perspectives on Turkey, 39, 5-46.
7) Ara Sınav
8) Toplumsal Cinsiyet Arat, Y. (2000). ‘From Emancipation to Liberation: The Changing Role of Women in Turkey’s Political Realm.’ Journal of International Affairs, 54(1): 107-123. Deniz Kandiyoti, “Gender and Women’s Studies in Turkey: A Moment for Reflection?” New Perspectives on Turkey, 2010, no. 43, pp. 165-176.
9) Sivil Toplum & Toplumsal Hareketler Keyman, E. F., & İçduygu, A. (2003). Globalization, civil society and citizenship in Turkey: Actors, boundaries and discourses. Citizenship Studies, 7(2), 219-234. Tuğal, C. (2013). “Resistance everywhere”: The Gezi revolt in global perspective. New Perspectives on Turkey, 49, 157-172.
10) Din & Islami gruplar Kaya, A. (2015). Islamisation of Turkey under the AKP rule: Empowering family, faith and charity. South European Society and Politics, 20(1), 47-69. Tuğal, C. (2009). Transforming everyday life: Islamism and social movement theory. Theory and Society, 38(5), 423-458.
11) Milliyetçilik & Etnik Kimlikler Kadioğlu, A. (1996). The paradox of Turkish nationalism and the construction of official identity. Middle Eastern Studies, 32(2), 177-193. Mesut Yeğen, “Turkish nationalism and the Kurdish Question,” Ethnic and Racial Studies, 2007, 30(1): 119-151. Çağlar Keyder, “A History and Geography of Turkish Nationalism,” in Citizenship and the Nation-State in Greece and Turkey, eds. Faruk Birtek and Thalia Dragonas, 2005, London: Routledge, pp. 3-17.
12) Uluslararası Göç Eder, M., & Özkul, D. (2016). Editors’ introduction: precarious lives and Syrian refugees in Turkey. New Perspectives on Turkey, 54, 1-8. F. Adamson (2019), ‘Sending States and the Making of Intra-Diasporic Politics: Turkey and Its Diaspora(s), International Migration Review, 53(1), p. 210-236.
13) Kamu Sağlığı Varlik, N. (2015). Plague and empire in the early modern Mediterranean world. Cambridge University Press.
14) SUNUMLAR & KONU TEKRARI & SORU-CEVAP

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly readings will be uploaded on ItsLearning at the beginning of the semester. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library.
The PPT files will be shared on ItsLearning following each class.
Diğer Kaynaklar: Guidelines on assignments will be uploaded on Itslearning at the beginning of the semester.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 35
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 87
Sunum / Seminer 1 20
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek.
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.