STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5102 İnsan Kaynakları Yönetimi Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. CANAN ÇETİN
Dr. Öğr. Üyesi EBRU BEYZA BAYARÇELİK
Öğ.Gör. NEZİR YALÇINKAYA
Doç. Dr. HATİCE NECLA KELEŞ
Doç. Dr. HAKKI AKTAŞ
Dr. Öğr. Üyesi BURCU ÖZGE ÖZASLAN ÇALIŞKAN
Prof. Dr. FAİK TUNÇ BOZBURA
Dr. BURÇAK VATANSEVER DURMAZ
Prof. Dr. SAİT GÜRBÜZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOK
Dersin Amacı: Dersin amacı, insan kaynakları yönetiminin örgütlerin amaçlarına ulaşmada ki stratejik öneminin öğrenciler tarafından kavranmamsını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Bu dersi tamamlayan öğrenci, ileri insan kaynakları yönetimi tekniklerini kavrar

II. Bu dersi tamamlayan öğrenci, Türk İş Kanunu ve İşçi Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili yasal dökumanları yorumlar

III. Bu dersi tamamlayan öğrenci, insan kaynakları yönetimine ilişkin en son gelişmeler ve uygulamalar hakkında yorum yapar.

Dersin İçeriği

İnsan Kaynakları kavramı;
İKY ve Planlamasının Alt çalışma Alanları
İnsan Kaynağının Geliştirilmesi
örgüt, yönetim ve örgütte insan öğesi;
İnsan kaynaklarının yönetimi;
Personel yönetiminden insan kaynaklarının yönetimine geçiş; Personel yönetimi ve İnsan Yönetimi arasındaki farklar
İnsan Kaynakları Yönetiminin sorunları
İnsan Kaynakları Yönetiminin işlevleri
İnsan Gücü Planlaması; Seçme ve Yerleştirme
Eğitim ve Geliştirme
Ödeme ve iş değerleme;
Kariyer Geliştirme;
Performans Değerlendirme
Türkiye’de insan kaynaklarının yönetimi
Türkiye’de personel yönetimi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş kitap
2) İş Analizi- Iş Dizaynı kitap
3) İnsan Kaynakları Yönetimi Planlaması kitap
4) İnsan Kaynakları Yönetimi Temin ve Seçimi kitap
5) Eğitim ve Geliştirme kitap
6) Performans Değerlendirme kitap
7) Ara Sınav .
8) Kariyer Geliştirme kitap
9) İş Değerleme kitap
10) Ücret Yönetimi kitap
11) İş Güvenliği kitap
12) İşgören Sağlığı kitap
13) İşgören ve İşveren İlişkileri kitap
14) Disiplin ve Ayırma kitap
15) Final Sınavı .

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İ.Ü. İşletme Fakültesi (2010). İnsan Kaynakları Yönetimi. 5. Baskı, Beta Yayınları.

Tüzüner, L. (2011). İnsan Kaynakları Yönetiminde Ölçme ve Değerlendirme. 1. Bası, Beta Yayınları.


Diğer Kaynaklar: Human Resource Management (2011, 12th edition), by Gary Dessler, Prentice Hall.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ödev 10 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 78
Sunum / Seminer 1 2
Ödevler 11 33
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Pazarlama ve marka alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Pazarlama ve marka alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
4) Pazarlama ve marka alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
5) Pazarlama ve marka alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
6) Pazarlama ve marka alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.