GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CUL3413 | Yiyecek Kültürü ve Küreselleşme | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi KEREM İLASLAN |
Dersin Amacı: | Dersin amacı yemek tarihi ve kültür ilişkisini açıklamak, kültürlerin yeme-içme davranışlarını ne yönde etkilediğini ve günümüzde nasıl değiştiğini ortaya koymaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız: 1. Kültür ve gastronomi kavramlarının bağlantısını kurabilmek 2. Yemek kültürünün tarihsel gelişimini açıklayabilmek 3. Kültürün yeme-içme davranışlarına olan etkisini açıklayabilmek 4. Yemek kültürünün değişimini anlayabilecek ve geleceğine yönelik öngörülerde bulunabilmek |
İlk insanlardan modern zamana kadar olan süreçte kültürün gelişimini sağlayan en önemli sebeplerden biri, insanoğlunun yaşamını sürdürebilmesi için gıdaya erişim çabalarıdır. Bu süreçte insanlar bir yandan doğayı gözlemlerken bir yandan da doğanın koşulları ile mücadele etmek zorunda kalmışlardır. Yemek üretmek için ateş, çanak, çömlek gibi çeşitli aletler ve araçlar üretmişlerdir. Bu derste geçmişte oluşan bu kültürün anlaşılarak öğrencilerin geleceğe dair perspektifler oluşturmaları sağlanacaktır. Gastronomi-kültür kavramları tarihsel bir süreçte incelenerek günümüz uygulamaları ile ilişkiler kurulacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yemek Kültürüne Giriş | |
2) | Tarihimizde Yemek Kültürü | |
3) | Osmanlı Döneminde Yemek Kültürü | |
4) | Cumhuriyet Döneminde Yemek Kültürü | |
5) | Toplumlarda Yemek Kültürü: Geçmiş ve Günümüzde | |
6) | Toplumlarda Yemek Kültürü: Yeri ve Önemi | |
7) | Yemek Kültürü: Türleri | |
8) | vize | |
9) | Ramazan Bayramı Tatili | |
10) | Sanat ve Yemek Kültürü | |
11) | Küreselleşme ve Yemek Kültürü | |
12) | Türk Yemek Adetleri ve Küreselleşme | |
13) | Gelecekte Yemek Kültürü | |
14) | Dönem Konuları Değerlendirme& Fikir Teatisi | |
15) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 130 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | 5 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 4 |
3) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 3 |
4) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
6) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. -Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 2 |
7) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | 1 |
8) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluk alabilme. | 3 |