Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel konseptler: sol, fa ve do anahtarları, notasyon, nota isimlendirme, nota ve es değerleri, diyez ve bemol kavramları, kromatik ve diyatonik aralıklar, basit ve bileşik aralıklar.
|
|
2) |
Temel konseptler: Anahtar transkripsiyonu, gamlar (majör, minör çeşitleri, tam-ton gamı, pentatonik çeşitleri) ve derece isimleri.
|
|
3) |
Önceki konularda egzersizler, ölçü birimleri ve kategorileri. Tonaliteye giriş ve tonal transpozisyon egzersizleri.
|
|
4) |
Önceki konularda egzersizler. Yeni konu: Modlar ve mod transpozisyonu.
|
|
5) |
Akor konusuna giriş. Gam dereceleri üzerine akor kurmak.
|
|
6) |
Ara sınav hazırlığı için tüm konuların tekrarı
|
|
7) |
Ara sınav
|
|
8) |
Ara sınav sonuçlarına göre konu tekrarlarının yapılması ve kadans konusuna giriş. Terminoloji listesinin verilmesi.
|
|
9) |
Kadanslar (devam). Yeni konu, Süslemeler. Çarpma, apojetür, mordan türleri.
|
|
10) |
Süslemeler (devam): tril, grupetto. Yeni konu 7'li akorlara giriş. (dominant 7'liler ve çözümleri)
|
|
11) |
Transpoze enstrümanlar ve egzersizleri (Eb, Bb, F enstrüman aileleri)
|
|
12) |
Transpoze enstrümanlar ve egzersizleri (Eb, Bb, F enstrüman aileleri) (devam)
|
|
13) |
Akor yürüyüşü konusuna giriş. 4 sesli yazıda parti hareketlerinin tanıtılması.
|
|
14) |
Final sınavı için hazırlık: Dönem boyunca işlenen tüm konuların tekrarı.
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ana dalına bağlı olarak müzik alanında icra bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. |
3 |
2) |
Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme. |
2 |
3) |
Müzik alanında yetkin teknik bilgilerini özgünleştirebilme. |
5 |
4) |
Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma. |
5 |
5) |
Müzik alanındaki teorik ve pratik birikimini sanat teorisi ve estetik alanlarındaki kavramsal ve soyut düşünme becerileri ile birlikte değerlendirebilme. |
2 |
6) |
Eser üretimi ve icrasının gerektirdiği çalışma sürecini tasarlayabilme ve zaman yönetimi yapabilme becerisini kazanma. |
3 |
7) |
Müzik tarihine hakim olarak, kendi ana dalı ve diğer disiplinler arasındaki tarihsel ve toplumsal ilişkiler hakkındaki farkındalığı arttırma |
2 |
8) |
Sanatsal eleştirinin eser ile ilgili soyutlama becerilerini kazanma ve bunu kendi pratikleri üzerinde değerlendirebilme. |
2 |
9) |
Yaratıcı düşüncenin müzik alanındaki karşılıklarını bulma ve geliştirme hakkında tecrübe sahibi olma. |
3 |
10) |
Konser ve konsept etkinlikler gibi farklı alanlarda projeler yapabilme, bunun organizasyonu ve pratiği ile ilgilenebilme. Öncesi ve sonrasındaki gereklerini yerine getirebilme. |
1 |