MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1641 | Yaşamın Kökeni | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İBRAHİM ERTUĞRUL YALÇIN |
Dersin Amacı: | Yaşamın Kökeni dersi kapsamında; organizmaların kökensel tarihinin ve fizyolojik gelişim süreçlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Fenotip ve genotip farklılıklarla popülasyonlar arasındaki değişkenliklerin anlaşılması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenme Kazanımları 1. Canlıların yapısal ve fizyolojik açıdan ortak özelliklere sahip olduğunu ayırt etmek. 2. Organizmaların evrimsel tarihini tanımlamak. 3. Organizmaların fizyolojik gelişim süreçlerini incelemek. 4. Bir türün populasyolarını kalıtsal temelli özellikler açısından incelemek. 5. Yaşamın kökeni ile ilgili temel kavramları sıralamak. 6. Organizmaların çevresel adaptasyonlarını ayırt etmek ve tanımlamak. |
Bu derste, öğrencilere organizmaların evrimsel tarihi ve fizyolojik gelişim süreçleri anlatılarak, yaşamın kökeni ve evrimsel biyolojinin temel kavramları öğretilecektir. Ayrıca, öğrencilerin evrimsel biyolojinin güncel önemini anlayarak çevresel adaptasyonları ve modern bilimsel uygulamaları değerlendirmelerini sağlanacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yaşamın Kökeni Konusundaki Temel Kavramlar | |
2) | Yaşamın Kökeni ve Evrim Teorileri | |
3) | Biyolojik Çeşitlilik ve Sınıflandırma | |
4) | Filogenetik Ağaçlar ve Organizmaların Evrimsel İlişkileri | |
5) | Evrimsel Biyolojinin Temel İlkeleri | |
6) | Genetik Varyasyon ve Doğal Seleksiyonun Rolü; Adaptasyon ve Canlı Organizmaların Çevresel Uyumları | |
7) | Yaşamın Kökenine Dair Hücre Biyolojisi ve Fizyolojisi | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Organizmaların Hücresel Yapıları, Fizyolojisi ve İşlevleri | |
10) | Evrimsel Biyoloji ve Güncel Uygulamalar | |
11) | Genetik Mühendislik, Tıp ve Çevre Bilimlerindeki Evrimsel Biyolojinin Uygulamaları | |
12) | Evrimsel Biyolojinin Günümüz Bilimsel Keşiflere ve Toplumsal Sorunlara Olan Etkisi | |
13) | Sunum/Seminer | |
14) | Sunum/Seminer |
Ders Notları / Kitaplar: | Kitap Adı: "Biological Science" Yazarlar: Scott Freeman, Kim Quillin, Lizabeth Allison, Michael Black, Greg Podgorski, Emily Taylor, and Jeff Carmichael Yayınevi: Pearson Yıl: 2019 ISBN-13: 9780135934302 Kitap Adı: "Oxford Handbook of Evolution, Biology, and Society" Yazar: Dr. Rosemary Hopcroft Yayınevi: Oxford University Press Yıl: 2018 ISBN-13: 9780190299323 |
Diğer Kaynaklar: | Book: "Biological Science" Authors: Scott Freeman, Kim Quillin, Lizabeth Allison, Michael Black, Greg Podgorski, Emily Taylor, and Jeff Carmichael Publishet: Pearson Year: 2019 ISBN-13: 9780135934302 Book: "Oxford Handbook of Evolution, Biology, and Society" Author: Dr. Rosemary Hopcroft Publisher: Oxford University Press Year: 2018 ISBN-13: 9780190299323 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Sunum | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 4 | 44 |
Sunum / Seminer | 2 | 18 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 123 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | 3 |
2) | Temel biyolojik soruları yanıtlamak ve hastalıkların teşhis ve tedavisi gibi sorunları çözmek için bilgisayar veri tabanlarında depolanan zengin bilgileri kullanmak. | 5 |
3) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | 5 |
4) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | 3 |
5) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | 4 |
6) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | 5 |
7) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | 3 |
8) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | 5 |
9) | Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | 5 |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | 5 |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. | 4 |