BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1638 | İletişim Yönetiminde Konular | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT |
Dersin Amacı: | Bu ders farklı uzmanlık alanlarında etkili iletişimin temel kavramlarını, teorik bakış açılarını ve temel becerilerini kapsamlı bir şekilde öğretmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, bu uzmanlaşmış sektörlerdeki iletişimin benzerliklerini, ayırt edici özelliklerini ve gerekliliklerini öğreneceklerdir. Ders, öğrencilere farklı disiplinlerde ve çeşitli profesyonel ortamlarda başarılı olmaları için gerekli bilgi ve becerileri kazandırarak, uzmanlık alanlarında çok yönlü bir iletişim yönetimi anlayışı sağlamayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) İletişim sürecini açıklayabilecek, 2) İletişim yönetiminin temel kavramlarını anlayabilecek, 3) Kurum kültürünü, liderliği, örgütsel bağlılığı, iş tatminini, çalışan iletişimini, hikaye anlatımını ve bileşenlerini tanımlayabilecek, 4) Farklı alanlardaki kurumsal sosyal sorumluluk, kurumsal vatandaşlık, çevresel vatandaşlık ve sürdürülebilirliği açıklayabilecek, 5) Kriz iletişimini öğrenecek, 6) Sponsorluğu anlayacak, 7) Siyasal iletişim ve lobiciliği tanımlayabilecek, 8) Sağlık iletişimi, diyalojik iletişim ve spor iletişimini açıklayabilecek, 9) Etkinlik yönetimini öğrenecek, 10) Farklı sektörlerdeki ilişki yönetiminin öneminin farkına varacaktır. |
Bu derste öğrenciler iletişim yönetimini ve farklı alanlardaki iletişim çalışmalarını öğreneceklerdir. Ders, çeşitli uzmanlık alanlarında etkili iletişim yönetimi için kritik önem taşıyan temel kavramlar, teorik bakış açıları ve temel beceriler üzerinedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş- Dersin amacı, beklentileri ve sağlayacağı katkılar | |
2) | İletişim yönetimi kavramına genel bakış | |
3) | Kurum kültürü ve iletişim, | |
4) | Liderlik, Örgütsel Bağlılık, İş tatmini, Çalışan iletişimi | |
5) | Kurumsal sosyal sorumluluk | |
6) | Hikaye anlatımı | |
7) | Kriz iletişimi | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Siyasal iletişim ve Lobicilik | |
10) | Etkinlik yönetimi | |
11) | Sponsorluk, Spor iletişimi | |
12) | Sağlık iletişimi, Diyalojik iletişim | |
13) | Kurumsal vatandaşlık, Çevresel vatandaşlık, Sürdürülebilirlik | |
14) | Döneme genel bir bakış |
Ders Notları / Kitaplar: | 1- Management & Organization. Williams, J. C., Sisk, H. L., & DuBrin, A. J. South-Western Pub.Co.,1985. 2- Auditing Organizational Communication : A Handbook of Research, Theory and Practice / Edited by Owen Hargie and Dennis Tourish, 2009. 3- Corporate Communication : A Guide to Theory and Practice / Joep Cornelissen, 2011. |
Diğer Kaynaklar: | Other resources will be given weekly and will be uploaded to itslearning system . |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | 4 |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 3 |
3) | Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. | 5 |
4) | Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. | 4 |
5) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | 4 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 5 |
7) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
8) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 3 |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 4 |
11) | Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | 5 |
12) | Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. | 4 |