LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0641 | Yaşamın Kökeni | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. İBRAHİM ERTUĞRUL YALÇIN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | |
Dersin Amacı: | Yaşamın Kökeni dersi kapsamında; organizmaların kökensel tarihinin ve fizyolojik gelişim süreçlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Fenotip ve genotip farklılıklarla popülasyonlar arasındaki değişkenliklerin anlaşılması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenme Kazanımları 1. Canlıların yapısal ve fizyolojik açıdan ortak özelliklere sahip olduğunu ayırt etmek. 2. Organizmaların evrimsel tarihini tanımlamak. 3. Organizmaların fizyolojik gelişim süreçlerini incelemek. 4. Bir türün populasyolarını kalıtsal temelli özellikler açısından incelemek. 5. Yaşamın kökeni ile ilgili temel kavramları sıralamak. 6. Organizmaların çevresel adaptasyonlarını ayırt etmek ve tanımlamak. |
Bu derste, öğrencilere organizmaların evrimsel tarihi ve fizyolojik gelişim süreçleri anlatılarak, yaşamın kökeni ve evrimsel biyolojinin temel kavramları öğretilecektir. Ayrıca, öğrencilerin evrimsel biyolojinin güncel önemini anlayarak çevresel adaptasyonları ve modern bilimsel uygulamaları değerlendirmelerini sağlanacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yaşamın Kökeni Konusundaki Temel Kavramlar | |
2) | Yaşamın Kökeni ve Evrim Teorileri | |
3) | Biyolojik Çeşitlilik ve Sınıflandırma | |
4) | Filogenetik Ağaçlar ve Organizmaların Evrimsel İlişkileri | |
5) | Evrimsel Biyolojinin Temel İlkeleri | |
6) | Genetik Varyasyon ve Doğal Seleksiyonun Rolü; Adaptasyon ve Canlı Organizmaların Çevresel Uyumları | |
7) | Yaşamın Kökenine Dair Hücre Biyolojisi ve Fizyolojisi | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Organizmaların Hücresel Yapıları, Fizyolojisi ve İşlevleri | |
10) | Evrimsel Biyoloji ve Güncel Uygulamalar | |
11) | Genetik Mühendislik, Tıp ve Çevre Bilimlerindeki Evrimsel Biyolojinin Uygulamaları | |
12) | Evrimsel Biyolojinin Günümüz Bilimsel Keşiflere ve Toplumsal Sorunlara Olan Etkisi | |
13) | Sunum/Seminer | |
14) | Sunum/Seminer |
Ders Notları / Kitaplar: | Book: "Biological Science" Authors: Scott Freeman, Kim Quillin, Lizabeth Allison, Michael Black, Greg Podgorski, Emily Taylor, and Jeff Carmichael Publishet: Pearson Year: 2019 ISBN-13: 9780135934302 Book: "Oxford Handbook of Evolution, Biology, and Society" Author: Dr. Rosemary Hopcroft Publisher: Oxford University Press Year: 2018 ISBN-13: 9780190299323 |
Diğer Kaynaklar: | Kitap Adı: "Biological Science" Yazarlar: Scott Freeman, Kim Quillin, Lizabeth Allison, Michael Black, Greg Podgorski, Emily Taylor, and Jeff Carmichael Yayınevi: Pearson Yıl: 2019 ISBN-13: 9780135934302 Kitap Adı: "Oxford Handbook of Evolution, Biology, and Society" Yazar: Dr. Rosemary Hopcroft Yayınevi: Oxford University Press Yıl: 2018 ISBN-13: 9780190299323 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Sunum | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 4 | 44 |
Sunum / Seminer | 2 | 18 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 123 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 3 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |