LOJİSTİK YÖNETİMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0640 Sıfır Açlığa Doğru (SDG 2) Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MÜGE KESİCİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere gıdanın üretilmesinden itibaren, gıda israfı, tarımsal üretim sistemleri, gıda güvenliği yoksulluk gibi temel kavramları aktararak Avrupa Yeşil Mutabakatı kapsamında yeşil geçiş hakkında bilgi vermektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Tarım tarihi hakkında bilgi edinir.
2. Gıda güvenliğinin dünya gelişimine katkısını kavrar.
3. Yoksulluk hakkında bilgi edinir.
4. Gıda hakkı konusunda örnekler öğrenir.
5. Tarım ve gıda güvenliği arasındaki ilişkiyi anlar.
6. Sürdürülebilir tarım hakkında bilgi sahibi olur.
7. Avrupa Yeşil Anlaşması, yeşil geçiş vb. konuları öğrenir.
8. Küresel iklim değişikliğinin gıda güvenliği üzerindeki etkisi konusunda öngörü sahibi olmak.

Dersin İçeriği

Dersten sorumlu olan öğrencilerin ders saatlerinde MSTeams'de dersi takip etmeleri beklenmektedir.
Soruları olan öğrenciler ofis saatlerinde eğitmen ile online ya da yüz yüze görüşme yapabilirler.
Dersin öğretim yöntemi anlatım şeklindedir. Dönemin başında verilen proje ödevleri (vaka incelemesi şeklinde) dönemin son iki haftasında öğrencilerin bireysel olarak sözlü sunumu şeklinde yapılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı ve genel bilgilendirme yok
2) Tarımın kısa tarihi ve tarımsal devrimler yok
3) Tarladan Çatala (F2F) Stratejisi nedir? yok
4) Dünyada açlık ve yoksulluk yok
5) Tarımsal üretim sistemleri yok
6) Sürdürülebilir tarıma geçiş yok
7) Sıfır açlık paradigması yok
8) Ara sınav
9) Gıda güvenliği yok
10) Küresel iklim değişikliğinin tarıma etkisi yok
11) Sıfır açlığa ulaşabilmede teknolojinin etkisi yok
12) Avrupa yeşil mutabakatı yok
13) Öğrenci Ödev Sunumları yok
14) Öğrenci ödev sunumları yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: FAO, The Future of Food and Agriculture: Trends and Challenges, 2017.
Scientific papers
Diğer Kaynaklar: FAO, The Future of Food and Agriculture: Trends and Challenges, 2017.
Scientific papers

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 4 48
Sunum / Seminer 2 10 20
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek 3
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak.
4) Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak.
5) Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak.
6) İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak
7) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak 4
8) Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek
9) Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak.
10) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 2
11) İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak