FOTOĞRAF | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4339 | Zenna-Araştırma Okuryazarlığı ve Veri Etkisi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerin pazar araştırmaları terminolojisine hakimiyet, araştırma yönetimi becerileri ve araştırma gerçekleştirebilme yetkinliği kazanması hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1-Pazar araştırmaları terminolojisine hakimiyet kurabilme 2-Araştırma türleri ve ne zaman kullanıldıklarını kavrayabilme 3-Analizde dikkat edilecek unsurları tanımlayabilme 4-Soru formu hazırlama yetisi elde etme 5-Raporlama yapma becerisini kazanma 6-Araştırma-Okuryazarlığını geliştirme |
Derste öğrenciler pazar araştırmalarının mantığını kavrama ve gerekliliklerini öğreneceklerdir. Ayrıca öğrenciler derste nicel ve nitel araştırmalar tasarlayacak ve uygulayacaklardır. Derste uygulanan öğretim yöntemleri şunlardır: Ders Anlatımı: Ders izlencesindeki konulara dair bilgi aktarımı yapılır. İşbirliğine dayalı öğrenme: bu derste öğrenciler araştırma kurgulayacak ve yürüteceklerdir. Bu süreci yürütürken öğrenciler kollektif bir öğrenme edinimiyle haraket edeceklerdir. Teknoloji destekli öğrenme: Araştırmanın gerek duyduğu yazılım ve programlara erişim ve bunların etkin kullanımı aktarılmakta ve sürece dahil edilmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Araştırmada kullanılan terminoloji | |
2) | Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar | |
2) | Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar | |
2) | Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar | |
2) | Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar | |
2) | Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar | |
2) | Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar | |
2) | Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar | |
2) | Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar | |
2) | Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar | |
2) | Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar | |
2) | Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar | |
2) | Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar | |
2) | Kalitatif Araştırmalar Kalitatif araştırma nedir Ne zaman kullanılır Kalitatifte dikkat edilecek unsurlar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | • Dursun, Ö. HE. & Odabasi, H. F. (2011). Multimedia design. Ankara: Pegem Academy. • Mayer, R. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York: Cambridge University Press. • Counts, E. L. (2003). Multimedia Design and Production for Students and Teachers. Boston: Allyn & Bacon. • Akpınar, Y. (2005). Computer Aided Instruction. Ankara, TURKEY: Ani Publishing. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Uygulama | 3 | 5 | 15 |
Arazi Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 128 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |