LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4338 | Tazefikir-Yaratıcı Düşünme ve İnovasyon | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere yaratıcı düşünme ve inovasyon süreçlerine dair temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Ders, öğrencilerin farklı düşünme stillerini ve yaratıcılık tekniklerini anlamalarına, problem çözme ve yenilikçi fikirler üretme yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olmayı hedeflemektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yaratıcı düşünmenin temel kavramlarını ve prensiplerini anlar ve açıklar. 2. Yaratıcı düşünme tekniklerini tanımlar ve uygular. 3. İnovasyon süreçlerini ve stratejilerini anlar ve değerlendirir. 4. Farklı düşünme stillerini tanımlar ve bu stilleri farklı durumlarda kullanabilir. 5. Yaratıcılık ve inovasyonu teşvik eden bir ortamın nasıl oluşturulacağını anlar ve bu tür bir ortamı teşvik etmek için stratejiler geliştirir. 6. Karşılaştıkları problemlere yenilikçi çözümler üretme yeteneği kazanır. 7. Yaratıcı düşünme ve inovasyon süreçlerini grup çalışmalarında ve kişisel projelerde uygular. 8. Yeniliklerin takibini yapar ve bu doğrultuda mesleki içerikler üretir. |
Bu ders, yaratıcı düşünme ve inovasyonun temel kavramlarını, tekniklerini ve süreçlerini ele alarak öğrencilerin bu becerileri uygulamalı şekilde geliştirmesini amaçlar. Ders kapsamında beyin fırtınası, tasarım odaklı düşünme, lateral düşünme gibi yöntemler incelenir ve öğrencilerin problemlere yenilikçi çözümler üretmesi sağlanır. Ayrıca, farklı düşünme stilleri analiz edilerek bireysel ve grup çalışmalarında nasıl kullanılabileceği üzerinde durulur. İnovasyon stratejileri ve yaratıcılığı destekleyen ortamların oluşturulmasına yönelik uygulamalar yapılır. Ders, teorik bilgilerin yanı sıra vaka analizleri ve projelerle desteklenerek öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmesine olanak tanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Yaratıcılık kavramına genel bakış | |
3) | Farklı düşünme stilleri | |
4) | Yaratıcı düşünme teknikleri | |
5) | İnovasyon kavramına genel bakış | |
6) | İnovasyon süreçleri ve stratejileri | |
7) | Yenilikçi fikirlerin geliştirilmesi | |
8) | Midterm Week | |
9) | Yenilikçi fikirlerin geliştirilmesi | |
10) | Yaratıcılığı teşvik eden ortamların oluşturulması | |
11) | Problem Çözme | |
12) | Yaratıcı Düşünme ve İnovasyon Uygulamaları | |
13) | Ders Konularının Tekrarı | |
14) | Proje Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Design innovations for contemporary interiors and civic art / Luciano Crespi, editor. 2017 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |