REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV4661 | Influencer Pazarlama ve İçerik Oluşturma | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YEŞİM ULUSU |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere influencer (etkileyici) pazarlaması konusunda kapsamlı bir anlayış kazandırmak ve dijital medya ortamlarında içerik üretimi ve etkileşimdeki rolünü açıklamaktır. Teorik kavramlar ve pratik örnekler aracılığıyla, etkili influencer pazarlama stratejilerini anlamak, uygulamak ve değerlendirmek için gerekli becerileri geliştirmeyi hedeflemektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Hedef kitleyi ve pazar segmentlerini analiz ederek izleyici profilleri oluşturmak; bu kitlenin ihtiyaçlarını, tercihlerini ve sorunlu noktalarını anlayarak etkili içerik üretimi sağlamak. 2.İçeriği ve içerik pazarlamasını tanımlamak, dijital pazarlama ekosistemi içindeki rolünü, amaçlarını, ilkelerini ve markalara sağladığı faydaları açıklamak. 3.Bloglar, videolar, sosyal medya paylaşımları, e-postalar ve podcastler gibi çeşitli içerik formatlarını ve kanallarını tanımlamak; her birinin güçlü yönlerini ve hedef kitle tercihlerine uygunluğunu değerlendirmek. 4.Hedef kitleyi eğiten, eğlendiren ya da ilham veren, yüksek kaliteli ve değerli içerikler üretmeyi öğrenmek; bunu yaparken marka tutarlılığı ve özgünlüğünü korumak. 5.Sosyal medya tanıtımı, e-posta pazarlaması ve influencer iş birlikleri gibi içerik dağıtım stratejilerini keşfetmek; hedef kitleye çoklu kanallar üzerinden erişmek ve etkileşim sağlamak. 6.Influencer pazarlamasının tanımı, evrimi ve günümüz dijital pazarlamadaki önemi gibi temel kavramları anlamak. 7.Influencer pazarlaması ve içerik üretimi arasındaki ilişkiyi incelemek; influencer’ların etkileyici ve yaygın içerikler üretme süreçlerine katkısını tanımak. 8.Sponsorlu içerikler, marka iş birlikleri ve influencer ortaklıkları gibi çeşitli influencer pazarlama stratejilerini değerlendirmek; bunların pazarlama hedeflerine uygunluğunu ve etkinliğini analiz etmek. 9.Şeffaflık, özgünlük ve influencer güvenilirliği gibi etik konuları ve influencer pazarlamasında karşılaşılabilecek potansiyel zorlukları incelemek. 10.Influencer’larla sözleşme, içerik brifi ve iletişim yönetimi gibi konularda ilişki kurma ve müzakere etme becerilerini geliştirmek. 11.Gerçek hayat vaka analizleri ve senaryolar üzerinde eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri uygulamak; influencer pazarlaması ve içerik üretiminde en iyi uygulamalar ve yenilikçi yaklaşımlar hakkında bilgi göstermek. |
Hedef kitleyi anlama, kitle ihtiyaçlarını ve tercihlerini belirleme, tutumlar ve davranışlara giriş, içerik pazarlamasına giriş, içerik gerçekten kral mı?, kullanıcı tarafından oluşturulan içerik ve topluluk etkileşimi, influencer pazarlamasına giriş, influencer arketipleri, konuk konuşmacı – bir milyon takipçili influencer olma yolculuğu, dijital metin ve içerik analizi, influencer pazarlamasında kriz iletişimi ve etik kurallar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon, Geleneksel Pazarlama ve Dijital Pazarlama | |
2) | Hedef Kitleyi Anlamak, Kitle İhtiyaçlarını, Tercihlerini ve Tutumlarını Belirlemek | |
3) | İçerik Pazarlamasına Giriş | |
4) | İçerik Kral mıdır? | |
5) | Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik ve Topluluk Katılımı | |
6) | Influencer Pazarlamasına Giriş | |
7) | Influencer Arketipleri | |
8) | Konuk konuşmacı. Milyon takipçili influencer olmak | |
9) | Online Grup Projesi | |
10) | Midterm | |
11) | Dijital 'text' ve İçerik Analizi | |
12) | Influencer Pazarlamasında Kriz İletişimi ve Etik Kurallar | |
13) | Misafir Konuşmacı - Mikro influencer olmak | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Baltes, L. P. (2015). Content marketing-the fundamental tool of digital marketing. Bulletin of the Transilvania University of Brasov. Series V: Economic Sciences, 111-118. Koiso-Kanttila, N. (2004). Digital content marketing: a literature synthesis. Journal of marketing management, 20(1-2), 45-65. Chen Lou & Shupei Yuan (2019) Influencer Marketing: How Message Value and Credibility Affect Consumer Trust of Branded Content on Social Media, Journal of Interactive Advertising, 19:1, 58-73 Leung, F. F., Gu, F. F., & Palmatier, R. W. (2022). Online influencer marketing. Journal of the Academy of Marketing Science, 1-26. Kapitan, S., van Esch, P., Soma, V., & Kietzmann, J. (2022). Influencer marketing and authenticity in content creation. Australasian Marketing Journal, 30(4), 342-351. Brown, D., & Hayes, N. (2008). Influencer Marketing, Routledge. Philip K., vd. Marketing 6.0: The Future is Immersive, Wiley |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 118 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 4 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 3 |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 3 |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 4 |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 2 |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 2 |