Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Reklam ve Medya alanları ile ilgili etik teorileri ve kavramlarını öğrenebilecek
2) Medya etiğini hem tarihsel hem de çağdaş bağlamlar, kullanımlar ve pratik kullanımları hakkında bilgi edinebilecek,
3) Etik değerler hakkında bilgi ve anlayış sahibi olabilecek,
4) Geleneksel reklamcılık anlayışında yer alan etik kavramlar, yetkinlikler, ikilemler ve profesyonel roller hakkında bilgi sahip olabilecek,
5) Dijital reklamcılık anlayışında yer alan etik kavramlar, yetkinlikler, ikilemler ve profesyonel roller hakkında bilgi sahip olunması,
6) Reklam ve birey arasındaki karmaşık etkileşimleri tanımlayan ekonomik, yasal ve sosyal konuların etik açısından değerlendirmesinin yapabilecek,
7) İnsan doğası, etik ilkeler ve endüstri hakkındaki inançları keşfederek reklamcılıkta etiği tanımlayabilecek,
8) Toplumda yer alan etik kodlar; etik sorunları tanıma ve değerlendirme yöntemlerini öğrenebilecek,
9) Hem geleneksel hem de dijital anlamda medyada ve reklamlarda yer alan etik olan ve olmayan uygulamaların farkında varabilecek,
10) Öğrencilerin bireyler ve geleceğin reklamcıları olarak etik sorumluluklarına ilişkin inançlarını sorgulayabilmek ve geliştirebilecek, |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Etik Davranmanın Önemi ve 21. Yüzyılda Reklam Etiğinin Yeri |
|
3) |
Reklam Etiği ve Ekonomi Arasındaki İlişki |
|
4) |
Reklam Etiği ve Medya |
|
5) |
Ara Sınav |
|
6) |
Medya Alan ve Reklamcılık Alanı İle İlgili Etik Açılardan Düzenleyici Konular ve Kanunlar |
|
7) |
Reklam Etiği ve Telif Hakkı Düzenlemesi |
|
8) |
Reklam Etiği ve Marka Yönetmeliği |
|
9) |
Ara Sınav |
|
10) |
Medya ve Reklam Alanlarında Etik Konular: Azınlık Gruplarının ve Cinsiyet Temelli Temsiliyet ve Sterotipler |
|
11) |
Medya ve Reklam Alanlarında Etik Konular: Çocuklara Yönelik Reklamlar |
|
12) |
Medya ve Reklam Alanlarında Etik Konular: Tütün Ürünleri Hakkında Reklamlar |
|
13) |
Sosyal Açıdan Sorumluluk Sahibi Reklamcılık Anlayışı ve Örnek Olaylar I |
|
14) |
Sosyal Açıdan Sorumluluk Sahibi Reklamcılık Anlayışı ve Örnek Olaylar I |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
3 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
3 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
1 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
3 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
1 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
4 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
4 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
1 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
4 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
5 |