REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV4657 Dijital Araştırma Yöntemleri Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilerin geleneksel ve yüz yüze olan araştırma yöntemlerinin yanı sıra netnografi, sosyal ağ analizi, çevrimiçi odak grup gibi dijital araştırma metotlarını da öğrenmesini sağlamaktır. Bu doğrultuda öğrenciler dijital araştırma metotlarını öğrenecek ve bu metotları ders süresi boyunca aktif olarak kullanibilir hale geleceklerdir. Dersin içeriği doğrultusunda öğrencilere araştırma süresi ve analizinde çeşitli dijital platform ve uygulamalar öğretilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Araştırma yöntemleri konusunda gelişmiş bilgi birikimine sahip olabilecek,
2) Dijital ortamlarda araştırma yapmak için kullanılan metotlar hakkında bilgi sahibi olabilecek,
3) Dijital çağ ile birlikte sosyal bilmler alanında meydana gelen değişimleri gözlemleyebilecek,
4) Dijital ortamlarda güvenilir kaynaklar bulma konusunda becerilerini geliştirebilecek,
5) Dijital ortamlardan elde edilen verileri analiz edebilecek,
6) Analiz ettiği veriler ile kararlar alabilecek,
7) İletişim alanında dijital araştırma metotlarının kullanımı konusunda bilgi sahibi olabilecek,
8) Öğrendikleri bilgiler ile dijital verinin önemini ve toplumdaki bugünkü yerini anlayabilecek,
9) Dijital araştırma yöntemlerinde "etik" konusunun önemini bilecektir.

Dersin İçeriği

Veri Toplama, Veri Analizi, Araştırmada Etik Konusu, Araştırma Tasarımı, Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemleri, Dijital Araştırma Metodolojisi, Netnografi, Çevrimiçi Odak Grup, Çevrimiçi Anket, Çevrimiçi İçerik Analizi, Sosyal Ağ Analizi, Analizlerin Raporlanması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Dijital ortamlarda güvenilirlik kaynak ve veri bulmak
3) Verilerin Güvenilirliği, Depolanması ve Gizliliği
4) Araştırma Tasarımı
5) Ara Sınav
6) Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemleri , Dijital Araştırma Yöntemlerine Giriş
7) Netnografi
8) Çevrimiçi İçerik Analizi
9) Ara Sınav
10) Çevrimiçi Odak Grup, Çevrimiçi Anket Tasarımı ve Uygulaması
11) Sosyal Ağ Analizi
12) Dijital Araştırma Yöntemleri İle Elde Edilen Verilerin Analizi
13) Dijital Araştırma Yöntemleri İle Elde Edilen Verilen Analizi
14) Dijital Araştırma Yöntemleri İle Elde Edilen Verilerin Analizlerinin Raporlanması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: E. Hargittai, C. Sandvig (2016). "Digital Research Confidential : The Secrets of Studying Behavior Online", MIT Press, 1. Baskı.
Diğer Kaynaklar: "Reips, U.-D. (2012). ""Using The Internet to Collect Data"", APA Handbook of Research Methods in Psychology, 2.Baskı.
M. Eid & E. Diener (2011). ""Handbook of Multimethod Measurement in Psychology"", Washington, DC: American Psychological Association, s. 73-85."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 3 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 7 84
Ara Sınavlar 2 4 8
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 3
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 4
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 3
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 5
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 1
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 1
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 1
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 4
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 3
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3