LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0633 | Çevre ve Sürdürülebilir Kalkınma | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi PINAR ÖZUYAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin, sürdürülebilir kalkınma kavramının esaslarını genel olarak anlayabilmelerini ve özellikle çevre açısından çok yönlü düşünebilmelerini amaçlar. Çevre ile olan ilişkiyi kaynak, kullanım ve kirlilik boyutunda, hava, su ve toprak (biyoçeşitlilik dahil) gibi tüm alıcı ortamlardaki etkileşimi ve bunlarla ilgili küresel durumun yanında bireysel katkı olanaklarını günümüzden örneklerle tanımlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenme Kazanımları Sürdürülebilir kalkınmanın esaslarını belirtip açıklayabilir. Sürdürülebilir kalkınma ile ilgili temel kavramları bilir. Çevre açısından temel küresel sorunları bilir. Seçilmiş küresel başlıklar ile sürdürülebilir kalkınmanın ilişkisini belirtip tanımlayabilir. Hava, su ve toprak (biyoçeşitlilik dahil) alıcı ortamlarında çevresel sürdürülebilirlik için yapılması gerekenleri anlar. Küresel ısınma ve iklim değişikliğinin günlük hayata izdüşümünü ve yapılması gerekenleri açıklayabilir. |
Bu ders, doğal sistemlerin ekonominin ve toplumun bağlı olduğu doğal kaynakları ve ekosistem hizmetlerini sağlama yeteneğini sürdürürken aynı zamanda insani gelişme hedeflerini karşılamada organize olan Sürdürülebilir kalkınma kavramını ele almaktadır. Sürdürülebilir kalkınma, 'gelecek' faktörünü ekleyerek sürdürülebilirlik kavramından farklıdır. Sürdürülebilir kalkınma birçok alt bölümle birlikte büyük bir konu olmasına rağmen, ders kavramın özellikle çevre kalitesi kapsamında anlaşılması için zemin oluşturan bilgileri ve becerileri kapsar. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, grup çalışması, örnek inceleme,,tartışma, gözlem ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sürdürülebilir kalkınma göstergeleri, amaç ve küresel çaba | |
2) | Sürdürülebilir kalkınma göstergeleri, amaç ve küresel çaba | |
3) | Proje dersi | |
4) | Nüfus ve kent | |
5) | Nüfus ve kent | |
6) | Doğal Kaynaklar, biyoçeşitlilik ve atık | |
7) | Doğal Kaynaklar, biyoçeşitlilik yemek ve su | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | İklim değişikliği ve Enerji | |
10) | İkim Değişikliği ve Enerji | |
11) | Proje dersi | |
12) | Döngüsel Ekonomi, Temiz Üretim ve Tüketim | |
13) | Döngüsel Ekonomi, Temiz Üretim ve Tüketim | |
14) | Proje Dersi |
Ders Notları / Kitaplar: | Hot, Flat, and Crowded by Thomas L. Friedman, The Age of Sustainable Development, Jeffrey Sachs, The Upcycle by William McDonough, Michael Braungart and others (detaylı liste daha sonra verilecektir) |
Diğer Kaynaklar: | Daha sonra verilecektir |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 4 | 40 |
Proje | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 113 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 3 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |