LOJİSTİK YÖNETİMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0633 Çevre ve Sürdürülebilir Kalkınma Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi PINAR ÖZUYAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrencilerin, sürdürülebilir kalkınma kavramının esaslarını genel olarak anlayabilmelerini ve özellikle çevre açısından çok yönlü düşünebilmelerini amaçlar. Çevre ile olan ilişkiyi kaynak, kullanım ve kirlilik boyutunda, hava, su ve toprak (biyoçeşitlilik dahil) gibi tüm alıcı ortamlardaki etkileşimi ve bunlarla ilgili küresel durumun yanında bireysel katkı olanaklarını günümüzden örneklerle tanımlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
Sürdürülebilir kalkınmanın esaslarını belirtip açıklayabilir.
Sürdürülebilir kalkınma ile ilgili temel kavramları bilir.
Çevre açısından temel küresel sorunları bilir.
Seçilmiş küresel başlıklar ile sürdürülebilir kalkınmanın ilişkisini belirtip tanımlayabilir.
Hava, su ve toprak (biyoçeşitlilik dahil) alıcı ortamlarında çevresel sürdürülebilirlik için yapılması gerekenleri anlar.
Küresel ısınma ve iklim değişikliğinin günlük hayata izdüşümünü ve yapılması gerekenleri açıklayabilir.

Dersin İçeriği

Bu ders, doğal sistemlerin ekonominin ve toplumun bağlı olduğu doğal kaynakları ve ekosistem hizmetlerini sağlama yeteneğini sürdürürken aynı zamanda insani gelişme hedeflerini karşılamada organize olan Sürdürülebilir kalkınma kavramını ele almaktadır. Sürdürülebilir kalkınma, 'gelecek' faktörünü ekleyerek sürdürülebilirlik kavramından farklıdır. Sürdürülebilir kalkınma birçok alt bölümle birlikte büyük bir konu olmasına rağmen, ders kavramın özellikle çevre kalitesi kapsamında anlaşılması için zemin oluşturan bilgileri ve becerileri kapsar.
Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, grup çalışması, örnek inceleme,,tartışma, gözlem ve dijital kaynakların kullanımıdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sürdürülebilir kalkınma göstergeleri, amaç ve küresel çaba
2) Sürdürülebilir kalkınma göstergeleri, amaç ve küresel çaba
3) Proje dersi
4) Nüfus ve kent
5) Nüfus ve kent
6) Doğal Kaynaklar, biyoçeşitlilik ve atık
7) Doğal Kaynaklar, biyoçeşitlilik yemek ve su
8) Ara Sınav Haftası
9) İklim değişikliği ve Enerji
10) İkim Değişikliği ve Enerji
11) Proje dersi
12) Döngüsel Ekonomi, Temiz Üretim ve Tüketim
13) Döngüsel Ekonomi, Temiz Üretim ve Tüketim
14) Proje Dersi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hot, Flat, and Crowded by Thomas L. Friedman, The Age of Sustainable Development, Jeffrey Sachs, The Upcycle by William McDonough, Michael Braungart and others (detaylı liste daha sonra verilecektir)
Diğer Kaynaklar: Daha sonra verilecektir

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 5 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 4 40
Proje 5 6 30
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek 3
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak.
4) Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak.
5) Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak.
6) İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak
7) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak 4
8) Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek
9) Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak.
10) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 2
11) İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak