LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0633 | Çevre ve Sürdürülebilir Kalkınma | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi PINAR ÖZUYAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin genel olarak sürdürülebilir kalkınma kavramının ilkelerini anlamalarını, özel olarak ise çevre açısından çok yönlü düşünmelerini amaçlamaktadır. Bu ders, doğal sistemlerin, ekonominin ve toplumun bağlı olduğu doğal kaynakları ve ekosistem hizmetlerini sağlama yeteneğini korurken, insani gelişme hedeflerine ulaşmada düzenlenen Sürdürülebilir kalkınma kavramına odaklanmaktadır. Sürdürülebilir kalkınma, 'gelecek' faktörünün eklenmesiyle sürdürülebilirlik kavramından ayrılmaktadır. Sürdürülebilir kalkınma birçok alt bölümü olan ana bir konu olmasına rağmen ders, özellikle çevre kalitesi bağlamında kavramın anlaşılmasına temel oluşturan bilgi ve becerileri kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Sürdürülebilir kalkınmanın ilkelerini ifade edebilir ve açıklayabilir 2.Sürdürülebilir kalkınmanın temel kavramlarını bilir. 3. Seçilen küresel konular ile sürdürülebilir kalkınma arasındaki ilişkiyi belirtir ve tanımlayabilir. 4.Çevre açısından temel küresel sorunları bilir. 5. Yukarıda belirtilen hedeflerin küresel anlamda mevcut durumunu açıklayabilir. |
Derse giriş Sürdürülebilir kalkınma göstergeler, hedefler ve küresel çabalar 1 Sürdürülebilir kalkınma göstergeler, hedefler ve küresel çabalar 2 Dönem Projesi Sürdürülebilir Üniversiteler Nüfus ve şehir Doğal kaynaklar, biyolojik çeşitlilik ve atıklar 1 Doğal kaynaklar, biyolojik çeşitlilik ve atık 2 Yiyecek ve Su İklim Değişikliği ve Enerji Dönem Projesi Temiz Üretim ve Tüketim Özet |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | yok |
2) | Sürdürülebilir KAlkınma 1 | Dersde verilecektir |
3) | Sürdürülebilir Kalkınma 2 | Dersde verlecektir |
4) | Dönem Projesi | |
5) | Sürdürülebilir Üniversiteler | |
6) | Nüfus ve Şehir | |
7) | Doğal Kaynaklar ve Biyoçeşitlilik | |
8) | Doğal Kaynaklar ve Biyoçeşitlilik | |
9) | Atık | |
10) | Su | |
11) | Gıda | |
12) | Dönem Projesi | |
13) | İklim Değişikliği ve Enerji | |
14) | Temiz Üretim ve Tüketim |
Ders Notları / Kitaplar: | NA |
Diğer Kaynaklar: | NA |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 6 | % 20 |
Projeler | 6 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 52 | 728 |
Uygulama | 6 | 12 | 72 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 64 | 896 |
Sunum / Seminer | 2 | 2 | 4 |
Proje | 14 | 96 | 1344 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 3046 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 3 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |