PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE HALKLA İLİŞKİLER (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MAR5104 | Sustainable Marketing | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, sürdürülebilir pazarlamanın temel kavramlarını, stratejilerini ve işletmeler üzerindeki etkilerini ele almayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, çevresel ve sosyal sorumluluk çerçevesinde pazarlama stratejilerini nasıl geliştirebileceklerini öğrenerek, sürdürülebilir iş modelleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Sürdürülebilir pazarlamanın temel ilkelerini açıklayabilir. Çevresel ve sosyal sorumluluk kavramlarını pazarlama stratejilerine entegre edebilir. Sürdürülebilir tüketici davranışlarını analiz edebilir. İşletmelerin sürdürülebilirlik odaklı pazarlama uygulamalarını değerlendirebilir. Yeşil pazarlama, döngüsel ekonomi ve etik pazarlama yaklaşımlarını tartışabilir. |
Sürdürülebilir pazarlama kavramı ve önemi Çevresel ve sosyal sorumluluk Yeşil pazarlama ve sürdürülebilir ürün yönetimi Döngüsel ekonomi ve iş modelleri Tüketici davranışları ve sürdürülebilir tüketim alışkanlıkları Sürdürülebilirlik odaklı marka yönetimi ve iletişim stratejileri İşletmeler için sürdürülebilirlik raporlaması ve ölçümleme yöntemleri Dersin Öğretim yöntemleri klasik öğrenme yöntemleri olan anlatım ve problem çözme şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Belz, F. M., & Peattie, K. (2012). Sustainability Marketing: A Global Perspective (2nd Edition). Wiley. |
Diğer Kaynaklar: | Belz, F. M., & Peattie, K. (2012). Sustainability Marketing: A Global Perspective (2nd Edition). Wiley. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Öğrencilere genel olarak pazarlama iletişimine, özel olarak Halkla İlişkiler alanına yönelik, kariyerlerine destek olabilecek bilgi temelini sağlamak. | 4 |
2) | Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanlarında kariyerini sürdürmek isteyen öğrenciler için disiplinler arası bir bakış açısı sağlamak. | 4 |
3) | İletişim sektöründe çalışan ya da çalışmak isteyen öğrencilerin stratejik düşünme, profesyonel kampanya oluşturma ve etik uygulamaları odak alan bir yaklaşımla desteklemek. | 3 |
4) | Bilgisayar temelli ve geleneksel nicel ve nitel araştırma yöntemleri tekniklerini kullanabilmek. | 1 |
5) | Nicel ve nitel raporların verilerinden yararlanarak önemli ve stratejik kararları alabilmek. | 1 |
6) | Sektörden profesyonellerin katkısıyla sunulan halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi kampanyaları ve örnekleri hakkında eleştirel tartışmalar gerçekleştirebilmek. | 3 |
7) | İletişimde ikna süreçlerini detaylı analiz edebilmek ve ikna ve algı psikolojisi hakkında bilgi sahibi olabilmek. | 3 |
8) | Alandaki yeni yaklaşımları inceleyerek ve tartışarak halkla ilişkiler süreçlerine dair bilgi dağarcığını genişletmek. | 4 |
9) | Kurumsal iletişim alanında halkla ilişkiler alanını ilgilendiren problemleri çözebilecek kapasiteye sahip olmak. | 4 |
10) | Halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi alanındaki teorileri, kavramları, araçları ve fikirleri yorumlayabilmek, ilgili konularda tartışabilmek. | 4 |