Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dijital yenilikçilik fırsatlarını görebilecek,
2) Girişimcilik için dijital girişim fırsatları tanımlayıp, analiz edip, değerlendirebilecek becerilerini kullanabilecek,
3) Başarılı dijital inovasyonlar geliştirebilmek için sanayi/pazar dinamiklerini ve faktörlerini anlayabilecek,
4)Bu anlayışı, sektörlerde dijital inovasyon olarak uygulayabilecek,
5) Yaratıcılık ve dijital inovasyonu bir organizasyon içinde birleştirip yönetebilmek için; yaratıcılık, inovasyon ve girişimcilikle, özel konseptleri ve araçları kullanmak üzere bireysel becerilerini geliştirebilecek,
6) Öğrencilerin iş hayatında "farklı düşünme" teknik ve kavramlarını kullanarak "nasıl yenilikçi olunur" ve "nasıl daha rekabetçi olunur" konusunda bütüncül bir anlayış kazanmabilecek,
7)Dijital inovasyon, sürdürülebilirlik, ağ oluşturma gibi temel kavramların yanı sıra işletme yönetimi, pazarlama ve iletişimin temellerini de anlayabilecek,
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş
|
|
2) |
Dijital İnovasyonun Gerekliliği
|
|
3) |
Sosyal Girişimcilik ve Dijital İnovasyon |
|
4) |
Dijitalleşme, Küreselleşme, Gelişim ve Sürdürülebilirlik
|
|
5) |
Ara Sınav
|
|
6) |
Fırsatları Görmek, Dijitalleşen İnovasyonların Kaynakları
|
|
7) |
Bağlantıları Kullanma
|
|
8) |
Yeni Ürün ve Hizmet Geliştirme
|
|
9) |
Ara Sınav
|
|
10) |
Yeni Girişimler Yaratma , Bilgiyi ve Entellektüel Niteliği Kullanma
|
|
11) |
Değer Yaratma ve Girişimi Büyütme
|
|
12) |
İnovasyonu Yönetebilme
|
|
13) |
Dijital İnovasyonun ve Girişimcilik Hakkında Örnek Vakalar I |
|
14) |
Dijital İnovasyonun ve Girişimcilik Hakkında Örnek Vakalar II
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
|
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
|
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
|
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
|
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
|
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
|
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
|
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
|
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
|
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
|
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
|
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
|
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
|