REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV4655 | Dijital Yenilikçilik ve Girişimcilik | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Dersin Amacı: | Bu ders, güncel konular hakkında interaktif eğitimlerle öğrencileri; dijital girişimci inovasyon ve yaratıcılık konusunda bilgilendirerek ufuk açmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler dijital girişimci inovasyon kaynakları, yapıları ve dinamikleri hakkında farkındalık kazanacaklardır. Ayrıca yenilikçi fikirler üretmek ve bu fikirleri farklı endüstrilerde var olan sorunları çözmek için uygulamak üzere bireysel ve grup becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Dijital yenilikçilik fırsatlarını görebilecek, 2) Girişimcilik için dijital girişim fırsatları tanımlayıp, analiz edip, değerlendirebilecek becerilerini kullanabilecek, 3) Başarılı dijital inovasyonlar geliştirebilmek için sanayi/pazar dinamiklerini ve faktörlerini anlayabilecek, 4)Bu anlayışı, sektörlerde dijital inovasyon olarak uygulayabilecek, 5) Yaratıcılık ve dijital inovasyonu bir organizasyon içinde birleştirip yönetebilmek için; yaratıcılık, inovasyon ve girişimcilikle, özel konseptleri ve araçları kullanmak üzere bireysel becerilerini geliştirebilecek, 6) Öğrencilerin iş hayatında "farklı düşünme" teknik ve kavramlarını kullanarak "nasıl yenilikçi olunur" ve "nasıl daha rekabetçi olunur" konusunda bütüncül bir anlayış kazanmabilecek, 7)Dijital inovasyon, sürdürülebilirlik, ağ oluşturma gibi temel kavramların yanı sıra işletme yönetimi, pazarlama ve iletişimin temellerini de anlayabilecek, |
Farklı Düşünmenin Felsefesi, İnovasyon, Dijital İnovasyon, Girişimcilik, Endüstrilerde Yenilikçiliğin Sürdürülebilirliği, Değer Yaratmak, Dijitalleşen Endüstri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Dijital İnovasyonun Gerekliliği | |
3) | Sosyal Girişimcilik ve Dijital İnovasyon | |
4) | Dijitalleşme, Küreselleşme, Gelişim ve Sürdürülebilirlik | |
5) | Ara Sınav | |
6) | Fırsatları Görmek, Dijitalleşen İnovasyonların Kaynakları | |
7) | Bağlantıları Kullanma | |
8) | Yeni Ürün ve Hizmet Geliştirme | |
9) | Ara Sınav | |
10) | Yeni Girişimler Yaratma , Bilgiyi ve Entellektüel Niteliği Kullanma | |
11) | Değer Yaratma ve Girişimi Büyütme | |
12) | İnovasyonu Yönetebilme | |
13) | Dijital İnovasyonun ve Girişimcilik Hakkında Örnek Vakalar I | |
14) | Dijital İnovasyonun ve Girişimcilik Hakkında Örnek Vakalar II |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Edward De Bono (1973). ""Lateral Thinking: Creativity Step By Step"", New York Perennial Library. 2.Peter F. Drucker (2015). Innovation and Entrepreneurship, 1. Baskı, Rootledge. |
Diğer Kaynaklar: | Seth Godin (2005). Purple Cow: Transform Your Business by Being Remarkable, 1st Edition, Penguin Books. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 7 | 84 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 132 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek |