REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV4653 Dijital, Sosyal Medya ve Mobil Reklamcılık Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere sosyal medyadaki temel yeni araçları nasıl en iyi ve en etkili şekilde kullanabileceklerini öğretecektir. Öğrenciler bireysel ve profesyonel hedeflerine, sosyal medyayı kullanarak nasıl ulaşabileceklerini öğreneceklerdir. Ek olarak, bu ders mobil reklamı oluşturan temel kavramların ortaya konulmasını içermektedir. Dijital pazarlama karmasındaki yerinden avantaj ve dezavantajlarına, mobil stratejinin kilit öğelerinden güncel mobil tüketici trendlerine mobil reklam kavramına geniş bir perspektiften bakışı teşvik etmektedir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Mobil reklamlara dair temel terminolojiyi öğrenebilecektir.
2. Mobil reklamı oluşturan temel kavramlarla tanışabilecektir.
3. Mobil reklamcılığın işleyiş esaslarını kavrayabileceklerdir.
4. Farklı mobil reklam türlerini öğrenebileceklerdir.
5. Sosyal medyada kullanılan araçları tanımlayıp ayrıştırabilecektir.
6. Sosyal medyanın sunduğu fırsatları ve kullanımları tartışıp açıklayabilecektir.
7. Daha fazla ziyaretçiyi etkilemek için medya araçlarının nasıl kullanılacağını kavrayabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Pazarlama ve Halkla İlişkilerin Yeni Kuralları, Tüketicilere Doğrudan Ulaşmak, Sosyal Medya ve Hedef Kitle, Bloglar, Ses ve Görüntü Etkisi, Mobil Pazarlama, Mobil Reklam Terminolojisi, Mobil Reklam Bağlamında Strateji Geliştirme, Dijital Tüketicileri Harekete Geçiren Motivatörler, İnteraktif/Dijital Reklamcılık Sektörünün Gelişimi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Dijital Devrim Pazarlama ve Reklamın Dönüşümü
3) Pazarlama ve Halka İlişkilerin yeni kuralları
4) Tüketicilere Doğrudan Ulaşmak
5) Ara Sınav
6) Sosyal Medya ve Hedef Kitle, Bloglar
7) Ses ve Görüntü Etkisi
8) Yeni Yayıncılığın Yeni Kuralları
9) Ara Sınav
10) Viral İçerik, Mobil Pazarlama
11) Mobil Pazarlama ve Reklam
12) Mobil Reklam Stratejisi Geliştirmek
13) Mobil İçerik Kanal Tipleri
14) Mobil Teknoloji, İçerik ve Gelecek

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "1.Kaan Varnalı, Ayşegül Toker, Cengiz Yılmaz (2011). ""Mobile Marketing : Fundamentals and Strategy"", İkinci Baskı, New York Mc Graw-Hill Yayınları.
2. Füsun Topsümer, Dinçer Yarkın (2019). ""The Strategic Planning Process of Social Media Advertising in the Context of Integrated Marketing Communication"", 2.Baskı, IGI Global Yayınları.
3.Andrew McStay (2010). ""Digital Advertising"", 12974. Baskı (Karton Kapaklı Versiyon), Palgrave Macmillan Yayınları."
Diğer Kaynaklar: 1. Ann Handley, C. C. Chapman (2012). "Content Rules: How to Create Killer Blogs, Podcasts, Videos, Ebooks, Webinars (and More) That Engage Customers and Ignite Your Business (New Rules Social Media Series)", İkinci Baskı, Hoboken N.J: Willey.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 3 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 7 84
Ara Sınavlar 2 4 8
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 4
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 4
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 4
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 4
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 3
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 4
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 1
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 4
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 1