REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV4649 Nöropazarlama ve Duyusal Markalama Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HANDE BİLSEL
Dersin Amacı: Dersin amacı gelişen teknoloji ve ölçümleme teknikleri ile ortaya çıkan Nöropazarlama ve ilgili kavramları tanımlamaktır. Nöropazarlamayı tüketici zihni ve duygusu ile ele almaktır. Diğer bir amaç ise duyusal markalamanın tüketici karar verme süreçleri üzerindeki etkilerini incelemektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tüketicileri ve iletişim etkilerini incelemek için sinirbilimi kullanmanın temel yöntemlerini ve nedenlerini öğrenebilecek,
2) Dikkat ve bilinçle ilgili anahtar kavramları anlayabilecek,
3) Duyuların tüketiciyi nasıl etkilediğini irdelebileyecek,
4) Duyguların ve hislerin ne olduğunu anlayabilecek,
5) Çoklu bellek türleri ve bellek etkilerinin nasıl ölçülebileceğini kavrayabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Tüketici olarak nasıl karar veririz? Neye dikkat ediyoruz ve ilk tepkilerimiz nihai seçimlerimizi nasıl tahmin ediyor? Bu süreçler ne ölçüde bilinçsizdir ve doğrudan ve açık olarak yansıtılamaz? Bu ders, öğrencilere tüketici sinirbilimi ve nöropazarlamanın gelişmekte olan alanlarındaki en temel yöntemlerden bazılarına bir giriş sağlayacaktır. Öğrenciler, kullanılan yöntemleri ve bunların pazarlama açısından ne anlama geldiğini öğreneceklerdir. Tüketici seçimindeki temel beyin mekanizmalarını ve bu konularda nasıl güncel kalabileceğinizi öğreneceksiniz. Ders, nörobilimin iş ve tüketici analizlerinde mevcut ve gelecekteki kullanımlarına genel bir bakış sunacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Nöropazarlama Kavramı
2) Dikkat ve Bilinç
3) Duyusal Nöropazarlama
4) Duygular ve Hisler, İstemek ve Beğenme
5) Öğrenme ve Hafıza
6) Ara Sınav
7) Nöroetik ve Tüketici Sapmaları
8) Ayna Nöronlar ve Sosyal Davranış"
9) Nöropazarlamayı Değerlendirme Teknikleri
10) Nöropazarlamanın Başarıları ve Başarısızlıkları
11) Tüketici Beyni
12) Sunumlar
13) Sunumlar
14) Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: "M. Cerf, Consumer Neuroscience, MIT press, 2017
C. Morin, R. Penvoise, The Persuasion Code: How Neuromarketing Can Help You Persuade Anyone, Anywhere, Anytime, Wiley books, 2018
M. Lindstrom, Brand Sense, Free Press, 2010"

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 6 90
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 137

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 3
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 4
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 3
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 5
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 4
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 4
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 1
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 4
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 4