REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV4647 Perakendecilik ve Alışveriş Pazarlaması Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ
Dersin Amacı: Perakendecilik dünyasındaki gelişmeleri öğretmek, Alışverişçilerin davranışlarını anlamak, Perakende pazarı için doğru strateji geliştirmenin temellerini ortaya koymaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Perakendecilik dünyasına dair bilgi edinebilecek,
2. Mağaza bazlı ve mağaza dışı perakendeciliği açıklayabilecek.
3. Perakende Pazar stratejisi geliştirebilecek,
4. Organizasyon yapısını ve insan kaynaklarını yönetmeyi öğrenebilecek,
5. Ürün çeşitlerine dair planlama yapmayı, sistem ve yeni ürün satın alımını öğrenebilecek,
6. Fiyatlandırma yapmayı ve perakende promosyon karması oluşturmayı öğrenebilecektir.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Perakende Dünyası - Mağaza içi ve Mağaza dışı perakendecilik
2) Perakende Müşterisi - Tüketici Satın Alma Davranışı
3) Perakende Pazar Stratejisi
4) Perakende Konumları- Lokasyon Seçimi
5) Organizasyon Yapısı ve İnsan Kaynakları Yönetimi Entegre Perakende Lojistik ve Bilgi Sistemleri
6) Mal Çeşitliliği Planlaması - Sistem Satın Alma, Mal Alım Satımı, Fiyatlandırma ve Perakende Promosyon Karması
7) Ara Sınav
8) Mağazayı Yönetmek - Mağaza Düzeni, Tasarımı ve Görsel Sunum
9) Alışverişçi vs. Tüketici
10) Durmak, Bekletmek ve Satışı Kapamak
11) Alışverişçinin Alışveriş Yapma Süreci
12) Alışverişçinin Alışveriş Yapma Süreci
13) Müşteri Hizmetleri, Perakende Satışı
14) Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: P. Barnett (2016). "Shopper Marketing: A How to Business Story", Business Expert Press.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Ödevler 1 4 4
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 4
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 3
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 3
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 1
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 3
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 3
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 1