REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV4645 Programatik Medya ve Satın Alma Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Dersin Amacı: Programatik medya, iş dünyasında büyük bir hızla büyüyen bir alan. Bu ders, bu alana bir giriş niteliği taşımaktadır. Kuruluşların toplam pazarlama programlarındaki çeşitli rolleri açıklanacak, öğrenciler dijital reklam uygulamalarını tüm yönleriyle öğrenecekler.Bu ders öğrencilere 360 derece programatik reklamcılık blgisi verecek olup programatik reklam formatlarını, programatik reklamcılık katılımcılarını, tüm medya satın alma yöntemlerini kullanma becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. Kursun bir diğer amacı, yeni çağın medyasını kullanma becerisi, alternatif kanallar oluşturma ve gerekli uygulama teknikleriyle gelecek ve yeni çağın reklamcılarının yetiştirilmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) dijital medya ve programatik medya teorilerinin temel ilkelerini öğrenebilecekler,
2) klasik ve dijital medya stratejileri arasındaki farkları ayırt edebilecekler,
3) reklamcılıktaki yeni dijital hayat kavramını kavrayabilecekler,
4) Word of Mouse (Bilgisayardan bilgisayara reklamcılık)” kavramını kavrayabilecekler,
5) programatik reklamcılık ekosistemindeki ana katılımcıları öğrenebilecek,
6) Öğrenciler, reklam envanterini yönetmek, reklam görüntülenebilirliğini artırmak, reklam gelirlerini artırmak için yayıncılar tarafından izlenen temel ve gelişmiş taktikleri öğrenebilecekler,
7) Öğrenciler, programatik reklamcılık ortamında reklamverenlerin ve yayıncıların karşılaştığı başlıca zorluklar hakkında bilgi sahi olabilecekler,
8) Öğrenciler, programlı olarak medya satın almanın farklı yollarını öğrenebileceklerdir.

Dersin İçeriği

Program öğrencilerin, entelektüel meraklarını kullanarak veri tabanlarında ve gerçek zamanlı veri akışında içgörüler ve cevaplar bulmalarını sağlamak için tasarlanmıştır. Günümüz endüstrisinde, verileri yalnızca anlamakla kalmayıp aynı zamanda stratejik olarak etkinleştirebilenler, bir reklam hesabı yöneticisi, medya planlayıcısı, medya satış temsilcisi, ve programatik reklamcılık uzmanları veya dijital reklam analistleri olarak özel rollere geçme fırsatlarına sahip olacaklar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon
2) Programatik Reklam ve Medya Satın Alma Temel Prensipleri
3) Dijital Pazarlamada Kullanılan Yeni Bir Yöntem Olarak Programatik Reklamcılık ve Önemi
4) Kavramsal Olarak Programatik Reklamcılık
5) Programatik Reklamcılığın Gelişimi
6) Programatik Reklamcılığın Kullanıcıları
7) Ara Sınav
8) Programatik Reklamcılığın Avantajları ve Dezavantajları , Programatik Reklamcılığın Çalışma Biçimi
9) Programatik Reklam Satın Alma Algoritması ve Programatik İşlemler
10) Programatik Reklamcılığın Etkileri
11) Programatik Reklam Örneklerinin İncelenmesi
12) Final Projesi Duyurusu
13) Final Projesi Fikirleri
14) Final Projesi Taslakları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: O, Busch (2016). (Programmatic Advertising : The Successful Transformation to Automated, Data-Driven Marketing in Real-Time/ edited by Oliver Busch, Springer.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 5 75
Ödevler 1 3 3
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 3
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 5
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 3
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 5
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 1
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 5
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 4
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 5