ECZACILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PHAR5007 | Nutrasötikler ve Gıda Destekleri | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | 1. Konuk Konuşmacılar ve Seminerler 2. Endüstri Gezileri 3.Mini Projeler ve Grup Çalışmaları 4.Dijital ve Online Eğitim Araçları |
Dersin Amacı: | Bu ders dermokozmetik ürünlerin temel bileşenlerini, formülasyonlarını, üretim süreçlerini ve uygulama alanlarını anlamaya yönelik bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlar. Bu dersin amacı, öğrencilere kozmetolojinin bilimsel temellerini öğretmek, kozmetik ürünlerin fizikokimyasal özelliklerini ve cilt üzerindeki etkilerini değerlendirebilme yeteneği kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilerin sektörel standartlara uygun üretim süreçlerini öğrenmelerini, kozmetik ürünlerin kalite kontrol analizlerini uygulayabilmelerini ve yenilikçi ürün geliştirme süreçlerine dair bilgi edinmelerini sağlamaktır. Ders, kozmetik ürünlerin güvenliği, etkinliği ve düzenleyici gereklilikleri hakkında kapsamlı bir anlayış kazandırmayı hedefler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Ders sonunda öğrenciler, kozmetik ürünlerin temel bileşenleri, formülasyon prensipleri ve üretim süreçleri hakkında bilgi edinir. Kozmetik ürünlerin -kalite kontrol süreçlerini öğrenerek, güvenli ve etkili ürünlerin geliştirilmesi için gerekli standartları anlar. Ayrıca, sektörel düzenlemeler ve yasal gereklilikler hakkında bilgi sahibi olur. Laboratuvar deneyimleri sayesinde, kozmetik ürünlerin hazırlanması, analiz edilmesi ve değerlendirilmesi süreçlerine yönelik pratik beceriler geliştirir. |
Bu ders kolonyalar, tıraş ürünleri, ter kokularını gideren preparatlar, güneş koruyucu kremler, yüz pudraları, rujlar, şampuanlar, tüy dökücü preparatlar, ağız suları ve diş macunları gibi kozmetik ürünlerin formülasyonu, üretimi ve değerlendirilmesini kapsar. Ayrıca, pişik kremleri gibi dermatolojik uygulamalara yönelik ürünlerin özellikleri ve kalite kontrol süreçleri ele alınır. Ders, öğrencilerin kozmetik ürün geliştirme ve analizinde teorik bilgilerini pratik uygulamalarla pekiştirmelerini sağlar. Dersin öğretim yöntemleric konu anlatımı şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dermokozmetiklere Giriş | Ders slaytları |
2) | Kolonyalar | Ders Slaytları |
3) | Tıraş Preperatları | Ders Slaytları |
4) | Antiperspirantlar ve Deodorantlar | Ders Slaytları |
5) | Güneş Koruyucu Preperatlar | Ders Slaytları |
6) | Pudralar | Ders Slaytları |
7) | Vize sınavı | Ders Slaytları |
8) | Akne preparatları | Ders slaytları |
9) | Cilt Temizleyici Ürünler | Ders Slaytları |
10) | Cilt Sıkılaştırıcı Ürünler | Ders Slaytları |
11) | Cilt Nemlendirici Ürünler | Ders Slaytları |
12) | Yaşlanma Önleyici Preparatlar | Ders Slaytları |
13) | Cilt Lekesi Gideren Preparatlar | Ders Slaytları |
14) | Vücut Bakım Ürünleri | Ders Slaytları |
15) | Final Sınavı | Ders Slaytları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Slaytları Kitap önerisi: Harry's Cosmeticology |
Diğer Kaynaklar: | Lecture Slides Recommended Book: Harry's Cosmeticology |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 74 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eczacılık alanındaki sorunları saptama, sentez yaparak bu sorunlara yönelik hipotez oluşturma ve çeşitli gözlemsel, deneysel ve klinik yöntemler kullanarak çözüm üretebilme becerisi kazanır. | |
2) | Eczacılık ile ilgili bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme; bunları ve sonuçlarını, arkasındaki delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. Nicel ve nitel veri toplama, ilaç geliştirme, farmakolojik testler ve klinik çalışmalarda kullanılan yöntemlerde bilgi ve beceri kazanır. | |
3) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü, yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda İngilizceye hâkim olur. Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip, insani değerlere ve hasta haklarına saygılı bir şekilde çalışır. Klinik çalışmalar ve hasta gizliliği konusunda etik ilkelere bağlı kalır. | |
4) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. İlaç geliştirme ve üretim süreçlerinde kullanılan teknikleri öğrenir ve bu konuda bilgi ve beceri kazanır. Farmasötik bilimler, farmakoloji ve klinik eczacılık alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenir ve bu teorilerle uygulamalar arasında bağlantı kurabilir. | |
5) | Bilgisayar sistemleri ve farmasötik veri tabanlarını etkin bir şekilde kullanarak ilaç geliştirme, hastalıkların teşhisi ve tedavisine yönelik sorunlara çözüm bulabilir. Bilimsel literatürü araştırır, bilgiye ulaşır ve eczacılık ve ilaç teknolojisi alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. Ulusal ve uluslararası sağlık sorunlarını fark eder ve bu sorunlara bilimsel bir yaklaşımla çözüm üretir. | |
6) | Bağımsız çalışabilme, karar alabilme ve projeleri yönetebilme becerisi kazanır. Sağlık ekibinin bir parçası olarak sorumluluk alır ve disiplinlerarası çalışmalara etkin bir şekilde katkı sağlar. Bu kazanımlar, eczacılık mesleğinde gerekli bilgi, beceri ve etik değerleri kazandırmayı amaçlamaktadır. |