ECZACILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PHAR2005 | Organik Kimya I | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİLBE ÇEVİKELLİ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, organik kimya konusunda temel bir bilgi sağlamaktır. Bu hedef, farmakolojik olarak aktif organik yapıların anlaşılmasına yönelik bir temel oluşturacaktır. Diğer yandan, bu ders, öğrencilerin bilimsel anlayış, okuma ve yazma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Organik kimyayı ve organik kimyanın temel kavramlarını tanımlama yeteneğine sahiptir. 2. Organik moleküllerin oluşumlarını ve reaksiyonlarını yazabilecek ve bu bilgileri biyolojik olarak aktif organik maddelerin sentezinde kullanabilecektir. 3. Organik yapıların belirlenmesini yazabilecek ve organik kimya bilgilerini kullanarak bunları bilimsel düzeyde sunabilecektir. 4. Elde ettiğiniz bilgi ve beceriler yardımıyla canlılardaki olayları değerlendirebilecektir. 5. En son bilimsel konular hakkında araştırma yapma, bilimsel kaynakları kullanma, sonuçların sözlü veya yazılı olarak sunma becerisi kazanacaktır. |
Organik Kimyaya Giriş, moleküllerin yapısı ve kimyasal bağların doğası, Organik Bileşiklerin Asit-Baz Reaksiyonları, Moleküllerdeki Fonksiyonel Gruplar, özellikleri ve moleküller arası kuvvetler, Organik Reaksiyonlar ve Mekanizmaları, Alkanlar, Sikloalkanlar ve Adlandırmaları, İzomerlik; konformasyonel, konstitüsyonel ve stereoizomerler, Alkenler, adlandırmaları ve konjuge doymamış sistemler, Alkenler ve reaksiyonları, Alkinler, adlandırmaları ve reaksiyonları, Alkil halojenürler, Alkil halojenürlerin nükleofilik sübstitisyon Reaksiyonları, Alkil halojenürlerin eliminasyon reaksiyonları. Dersin öğretim yönntemleri, anlatım, bireysel çalışma ve problen çözme şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Organik Kimyaya Giriş | Sunumlar, Kitaplar |
2) | Moleküllerin yapısı ve kimyasal bağların doğası | Sunumlar, Kitaplar |
3) | Organik Bileşiklerin Asit-Baz Reaksiyonları | Sunumlar, Kitaplar |
4) | Moleküllerdeki Fonksiyonel Gruplar, özellikleri ve moleküller arası kuvvetler | Sunumlar, Kitaplar |
5) | Organik Reaksiyonlar ve Mekanizmaları | Sunumlar, Kitaplar |
6) | Alkanlar, Sikloalkanlar ve Adlandırmaları | Sunumlar, Kitaplar |
7) | İzomerlik; konformasyonel, konstitüsyonel ve Stereoizomerler | Sunumlar, Kitaplar |
8) | Vize Haftası | |
9) | Alkenler, adlandırmaları ve konjuge doymamış sistemler | Sunumlar, Kitaplar |
10) | Alkenler ve reaksiyonları | Sunumlar, Kitaplar |
11) | Alkinler, adlandırmaları ve reaksiyonları | Sunumlar, Kitaplar |
12) | Alkil halojenürler | Sunumlar, Kitaplar |
13) | Alkil halojenürlerin nükleofilik sübstitisyon reaksiyonları | Sunumlar, Kitaplar |
14) | Alkil halojenürlerin eliminasyon reaksiyonları | Sunumlar, Kitaplar |
15) | Final Exam |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders sunumları |
Diğer Kaynaklar: | 1.Organic Chemistry- 8th edition by John McMurray 2.Organic Chemistry – 11th edition by Graham Solomons, Craig Fryhle, Scott Synder 3.Organic Chemistry: a short course – 13th edition by David J. Hart, Christopher M. Hadad, Leslie E. Craine, Harold Hart |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 72 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eczacılık alanındaki sorunları saptama, sentez yaparak bu sorunlara yönelik hipotez oluşturma ve çeşitli gözlemsel, deneysel ve klinik yöntemler kullanarak çözüm üretebilme becerisi kazanır. | 2 |
2) | Eczacılık ile ilgili bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme; bunları ve sonuçlarını, arkasındaki delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. Nicel ve nitel veri toplama, ilaç geliştirme, farmakolojik testler ve klinik çalışmalarda kullanılan yöntemlerde bilgi ve beceri kazanır. | 3 |
3) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü, yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda İngilizceye hâkim olur. Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip, insani değerlere ve hasta haklarına saygılı bir şekilde çalışır. Klinik çalışmalar ve hasta gizliliği konusunda etik ilkelere bağlı kalır. | 4 |
4) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. İlaç geliştirme ve üretim süreçlerinde kullanılan teknikleri öğrenir ve bu konuda bilgi ve beceri kazanır. Farmasötik bilimler, farmakoloji ve klinik eczacılık alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenir ve bu teorilerle uygulamalar arasında bağlantı kurabilir. | 5 |
5) | Bilgisayar sistemleri ve farmasötik veri tabanlarını etkin bir şekilde kullanarak ilaç geliştirme, hastalıkların teşhisi ve tedavisine yönelik sorunlara çözüm bulabilir. Bilimsel literatürü araştırır, bilgiye ulaşır ve eczacılık ve ilaç teknolojisi alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. Ulusal ve uluslararası sağlık sorunlarını fark eder ve bu sorunlara bilimsel bir yaklaşımla çözüm üretir. | 2 |
6) | Bağımsız çalışabilme, karar alabilme ve projeleri yönetebilme becerisi kazanır. Sağlık ekibinin bir parçası olarak sorumluluk alır ve disiplinlerarası çalışmalara etkin bir şekilde katkı sağlar. Bu kazanımlar, eczacılık mesleğinde gerekli bilgi, beceri ve etik değerleri kazandırmayı amaçlamaktadır. | 5 |