GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GMS5887 | Seminer | Güz | 0 | 0 | 0 | 10 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi KEREM İLASLAN |
Dersin Amacı: | Öğrencinin kendi uzmanlık alanına ilişkin bilgi ve becerilerini etkili bir biçimde kullanarak, bilimsel bir seminer sunumunu planlayıp gerçekleştirebilmesi ve bu süreçte akademik iletişim, sunum teknikleri ile alanına özgü terminolojiyi uygun şekilde kullanabilmesi hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanına ilişkin güncel bilgi, kuram ve uygulamaları dikkate alarak bilimsel bir seminer hazırlayabilir; alan yazına uygun şekilde yapılandırılmış bu semineri akademik sunum tekniklerini kullanarak etkili bir biçimde sunabilir. |
Bu ders, öğrencilerin belirli bir konuya yönelik kapsamlı literatür taraması yapabilmelerini, elde ettikleri bilimsel bilgileri analiz ederek akademik bir sunum hazırlayabilmelerini ve bu sunumu uygun teknikler kullanarak etkili bir biçimde gerçekleştirebilmelerini amaçlayan içerikleri kapsamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Seminer dersine giriş ve seminer konusu planlamanın yapılması | |
2) | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanı ile ilgili seçilen konu İle ilgili literatür taraması ve tartışması | |
3) | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanı ile ilgili seçilen konu İle ilgili literatür taraması ve tartışması | |
4) | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanı ile ilgili seçilen konu İle ilgili literatür taraması ve tartışması | |
5) | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanı ile ilgili seçilen konu İle ilgili literatür taraması ve tartışması | |
6) | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanı ile ilgili seçilen konu İle ilgili literatür taraması ve tartışması | |
7) | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanı ile ilgili seçilen konu İle ilgili literatür taraması ve tartışması | |
8) | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanı ile ilgili seçilen konu İle ilgili literatür taraması ve tartışması | |
9) | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanı ile ilgili seçilen konu İle ilgili literatür taraması ve tartışması | |
10) | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanı ile ilgili seçilen konu İle ilgili literatür taraması ve tartışması | |
11) | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanı ile ilgili seçilen konu İle ilgili literatür taraması ve tartışması | |
12) | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanı ile ilgili seçilen konu İle ilgili literatür taraması ve tartışması | |
14) | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanı ile ilgili seçilen konu İle ilgili literatür taraması ve tartışması |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları (“ItsLearning” sitesine dönem içerisinde yüklenecektir.) Course Notes (“ItsLearning” site will be uploaded during the semester.) |
Diğer Kaynaklar: | Konu Alanı İle İlgili Yurt İçi ve Yurt Dışı Literatür National and International Literature Related to the Subject Area |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Seminer | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 | 196 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 253 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanma | 5 |
2) | Alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemler kullanarak analiz etme ve değerlendirme. | 5 |
3) | Alanına yakın disiplinlerdeki bilgileri, kuramları ve geliştirilen modelleri kullanma ve yorumlama | 5 |
4) | Alanında proje yürütme veya yürütülen projelerde katılımcı olarak görev alma | 5 |
5) | Toplumun gastronomi alanını da etkileyen sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma | 2 |
6) | Bireysel öğrenme yeteneklerini geliştirme | 5 |
7) | Alanındaki karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme | 5 |
8) | Alanındaki akademik bilgiyi araştırır ve alanındaki bilimsel araştırma sürecini bilir | 5 |