GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GMS5003 | Sanat ve Yemek | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi KEREM İLASLAN |
Dersin Amacı: | Bu ders, yemek sunumunun sanatsal ve estetik boyutlarına/olasılıklarına odaklanır. Öğrenciler, sanatta yemeğin rolü ve tat ve kokunun önemi üzerine düşünürler. Ardından, kendi sanatsal pratiklerinde yemeğin, yemek pişirmenin, yemenin ve beslenmenin rolünü daha fazla keşfetmeye yönlendirilirler. Ders teorik araştırmaların yanı sıra pratik deneyleri içerir. Ders disiplinler arası iş birliklerini teşvik eder. Öğrenciler, katılımları, haftalık ve final sunumlarına eleştirel yansımaları açısından değerlendirilecektir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Farklı sanat dönemlerini anlamak • Ünlü ressamları ve resimlerini anlamak • Renkleri ve estetik boyutları analiz etmek • Gıdaların renk ve besin kombinasyonları • Sanat, müzik ve yemeği birleştirmek • Edebiyatta yemeği ifade etmek |
• Literatürdeki yiyecekleri analiz etme • Sanatta yiyecekleri analiz etme • Bir yemek makalesi/hikayesi yazabilme • Sanatı yemek sunumuyla birleştirmek • Akıllı telefonları kullanarak bir yemek / yemek tabağı / Malzemeler fotoğraflanması • Müzik ve yemek eşleşmesi • Yemek tabağı sunumu • Yakın dönem resim ve müziğin yemek ile ilişkisini analiz etmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin İzlence anlatımı | |
2) | Renkler ve Müzik Henri de Toulouse-Lautrec | |
3) | ”Still Life” Vincent Van Gogh | |
4) | Pop Art | |
5) | Jazz ve yemek | |
6) | Avant Garde | |
7) | Fauvism | |
8) | Matisse, Picasso, Gaughin | |
9) | Ara Sınav Haftası | |
10) | Karanlık Sanat | |
11) | Yöresel Müzikler ve Yemek eşleşmeleri | |
12) | Mitoloji ve Yemek | |
13) | Konu anlatımı | |
14) | Öğrenci sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanı tarafından verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 8 | % 40 |
Projeler | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Proje | 1 | 70 | 70 |
Ödevler | 8 | 4 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 232 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanma | 3 |
2) | Alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemler kullanarak analiz etme ve değerlendirme. | 3 |
3) | Alanına yakın disiplinlerdeki bilgileri, kuramları ve geliştirilen modelleri kullanma ve yorumlama | 4 |
4) | Alanında proje yürütme veya yürütülen projelerde katılımcı olarak görev alma | 3 |
5) | Toplumun gastronomi alanını da etkileyen sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma | 2 |
6) | Bireysel öğrenme yeteneklerini geliştirme | 5 |
7) | Alanındaki karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme | 4 |
8) | Alanındaki akademik bilgiyi araştırır ve alanındaki bilimsel araştırma sürecini bilir | 3 |