GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GMS5002 | Gıda Güvenliği ve Gastronomi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi KEREM İLASLAN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin gıda güvenliği, gıda güvenliğinin temel ilkeleri ve bunların gastronomi ile ilgili uygulamaları üzerine bilgi sahibi olmalarıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Gıda üretimi yapılan mutfak gibi yerlerde üretilen ürünlerin güvenli olmasını sağlamak onları tüketen insanların sağlık ve ekonomik durumları açısından kritik bir öneme sahiptir. Bu nedenle gıda üretiminde gıda güvenliği ile ilgili pek çok kural ve standart geliştirilmiştir. Gıda güvenliği prensiplerinin öğrenciler tarafından kavranması profesyonel hayatlarında daha kaliteli ve güvenli gıda üretme konusunda onlara yardımcı olacaktır. Öğrenciler mutfakta HACCP gibi gıda güvenilirlik sistemlerinin nasıl uygulandığını anlayacaklardır. Bu dersi alan öğrenciler mutfak gibi fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik tehlikelere açık olan bir ortamda nasıl önlemlerin alınması gerektiği ile ilgili kapsamlı bilgiye sahip olacaklardır. |
1. Gıda güvenliği ve hijyeni hakkında bilgi sahibi olmak. 2. Gıda güvenliği ve hijyeni ilkelerini profesyonel çalışma hayatında uygulamak. 3. Gıda güvenlik düzenlemeleri ve standartları hakkında bilgi sahibi olmak. 4. Mutfakta hijyen ve sanitasyon kurallarını uygulamak. 5. Gıdaların güvenli bir şekilde son tüketiciye ulaşmasını sağlamak. 6. Belirli bir konu hakkında bilimsel tarama ve araştırma yapabilmek. 7. Gıda kaynaklı hastalıkları ve bunların sebeplerini bilmek. 8. Mutfakta oluşabilecek tehlikeler hakkında önlem alabilmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş Gıda güvenliği | |
2) | Mikroorganizmalar: Bakteriler | |
3) | Mikroorganizmalar: Virüsler, parazitler, küf ve mayalar | |
4) | Kontaminasyon, gıda alerjenleri | |
5) | Kişisel hijyen | |
6) | Satın alma ve mal kab | |
7) | Depolama, hazırlık, servis | |
8) | Proje Ödevi | |
9) | Tekrar dersi | |
10) | Temizlik ve sanita | |
11) | Gıda güvenlik düzenlemelerive standartları, iş sağlığı ve güvenliği | |
12) | Çalışanların gıda güvenliği eğitimi, gıda güvenliği yönetim sistemleri | |
13) | Gıda güvenliği ve çevre | |
14) | Tekrar dersi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. Gıda Kalite Sağlama, Tomris A. Onoğur, Yeşim Elmacı, Kemal Demirağ, Sidas Yayınları 2. Gıda Kalite Kontrolünün Esasları ve Gıda Güvenliği Yönetim Sistemleri, Fikri Başoğlu, Dora Yayınları 3. Gıda Endüstrisinde Hijyen ve Sanitasyon, Mustafa Tayyar, Velaadin Kılıç, Dora Yayınları 4. Gıda Hijyeni ve Sanitasyon, Semra Kayaardı, Sidas Yayınları 5. Servsafe Coursebook, National Restaurant Association 6. Ders notları (“It’s Learning” sitesine dönem içerisinde yüklenecektir.) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 10 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 90 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Proje | 1 | 60 | 60 |
Ödevler | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 230 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanma | 3 |
2) | Alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemler kullanarak analiz etme ve değerlendirme. | 3 |
3) | Alanına yakın disiplinlerdeki bilgileri, kuramları ve geliştirilen modelleri kullanma ve yorumlama | 3 |
4) | Alanında proje yürütme veya yürütülen projelerde katılımcı olarak görev alma | 5 |
5) | Toplumun gastronomi alanını da etkileyen sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma | 2 |
6) | Bireysel öğrenme yeteneklerini geliştirme | 5 |
7) | Alanındaki karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme | 4 |
8) | Alanındaki akademik bilgiyi araştırır ve alanındaki bilimsel araştırma sürecini bilir | 4 |