ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ANI3504 | Çizgi Roman | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR |
Dersin Amacı: | Bu kapsamlı dersin amacı öğrencilerin çizgi roman sanatına dair genel ve yapısal bilgiler edinerek ana eğitim branşlarına destek olabilecek bağlantılar kurmalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Öğrenci bir sanat dalının temeli hakkında bilgi edinerek bilinçli bir okur olabilecektir. 2) Bir sanat eserinin anlatım unsurlarını ve hikaye yapısını tanıyarak diğer sanat dallarıyla karşılaştırma olanağı kazanacaktır. 3) Göstergebilimsel çözümlemelerle sanat eserini katmanlı sorgulamayı öğrenecektir. 4) Eserlerin mitolojik, halk masalları, dini, siyasi, toplum değerleri üzerine kurulu yapısının sorgulanmasında sanatçının taşıyıcı rolüyle eleştirel rolü görülecektir. 5) Öğrenci kendi üreteceği sanat eserinde nerede durduğunu irdelemeyi ve yüzleşmeyi öğrenecektir. 6) Bu bilgiler hayatı boyunca her adımda yanında taşıyacağı ve geliştireceği alt yapıyı sunacaktır. 7) Birçok konunun anlaşılmasında alanında uzman sanatçılar konuk olup derse katkı sağlayacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Santiago Garcia, On The Graphic Novel, The University Prees of Mississipi 2. Mario Saeaceni, The Language of Comics, Interext 3. Thierry Groensteen, The System of Comics, The University Prees of Mississipi 4. Will Eisner, Comics and Sequential Art, Poorhouse Press 5. Ümit Kireççi, Önce Yazı Sonra Çizgi: Çizgi Roman Senaryosu, LAL Kitap 6. Hans Dieter Zimmermann, Vom Geist der Superhelden, Comic Strips, Zur Theorie der Bildergeschischte, DTV |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 4 | 52 |
Uygulama | 10 | 2 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 119 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |