Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, Sanal Gerçekliğe Giriş ve Ders İşleyişinin Açıklanması |
|
2) |
Sanal Gerçeklik Tarihçesi, Sanal Gerçeklik Tanımı, Sınıflandırılması, Mevcut Sanal Gerçeklik Uygulamaları |
|
3) |
Sanal Gerçekliğin Kullanım İlkeleri , Nöroplastisite, Sanal gerçeklik endikasyon ve kontrendikasyonları |
|
4) |
Sanal Gerçekliğin Serebral Palsi Rehabilitasyonunda Kullanım İlkeleri, Kullanım Örnekleri ve Literatür Taraması |
|
5) |
Sanal Gerçekliğin İnme Rehabilitasyonunda Kullanım İlkeleri, Kullanım Örnekleri ve Literatür Taraması |
|
6) |
Sanal Gerçekliğin Nörodejeneratif Hastalıkların Rehabilitasyonunda Kullanım İlkeleri, Kullanım Örnekleri ve Literatür Taraması |
|
7) |
Sanal Gerçekliğin Psikiyatride Kullanım İlkeleri, Kullanım Örnekleri ve Literatür Taraması |
|
8) |
Sanal Gerçeklik ile Kombine Edilen Haptik Sistemlerin Rehabilitasyonda Kullanım İlkeleri, Kullanım Örnekleri ve Literatür Taraması |
|
9) |
Sanal gerçelik teknolojisinin tıp eğitiminde Kullanım İlkeleri, Kullanım Örnekleri ve Literatür Taraması (Fırat Kaçmaz AR/VR Development Lead at Medex Lab) |
|
10) |
Oyun Geliştirme, Oyunlaştırma ve Ciddi Oyun Kavramları, Mevcut Oyunlaştırma Örnekleri ve İlkeleri (Faruk Adiloğlu - Kanguru Teknoloji - Game Designer) |
|
11) |
Artırılmış Gerçekliğin Tıpta Kullanım İlkeleri, Kullanım Örnekleri ve Literatür Taraması (Yusuf Yeşil -Yeşil Science/CEO) |
|
12) |
Sanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçekliğin Cerrahide Kullanım İlkeleri, Kullanım Örnekleri ve Literatür Taraması (Ali Ekrem Adıyaman - İstanbul Tıp Fakültesi/Beyin ve Sinir Cerrahisi ABD, Mürsel Haspulat - İstanbul Tıp Fakültesi / Çocuk Cerrahisi ABD) |
|
13) |
Ar-Ge Projelerine Genel Bakış, Destek Programlarının İncelenmesi ve Ekiplerin Geliştirdikleri Projeleri Sunması |
|
14) |
Tartışma ve Genel Değerlendirme / Proje Önerilerinin Değerlendirilmesi |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Dietz V, Ward NS. Oxford Textbook of Neurorehabilitation: Oxford University Press; 2020
Virtual Reality for Physical and Motor Rehabilitation, Emily A. Keshner, Mindy F. Levin, Patrice L. (Tamar) Weiss, 2014 |
Diğer Kaynaklar: |
Laver KE, Lange B, George S, Deutsch JE, Saposnik G, Crotty M. Virtual reality for stroke rehabilitation. Cochrane Database Syst Rev. 2017;11:Cd008349. Baus O, Bouchard S. Moving from virtual reality exposure-based therapy to augmented reality exposure-based therapy: a review. Front Hum Neurosci. 2014;8:112.
Chen Y, Fanchiang HD, Howard A. Effectiveness of Virtual Reality in Children With Cerebral Palsy: A Systematic Review and Meta-Analysis of Randomized Controlled Trials. Physical therapy. 2018;98(1):63-77. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
|
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
|
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
|
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
|
8) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
|
9) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
|
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
|