Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Oryantasyon - Beklentiler/sorular
- Tuğtepe Çocuk Ürolojisi Kliniği kimdir?
- Multidisipliner bakış açısı nedir? |
|
2) |
Alt Üriner Sistem (AÜS) ve Gastointesitnal Sistem (GİS) Giriş - Terminoloji
- AÜS Anatomisi ve Fizyolojisi
- GİS Anatomisi ve Fizyolojisi
- Kontinans Mekanizmaları |
|
3) |
Pediatrik Popülasyonda Mesane ve Bağırsak Disfonksiyonları
- Pediatrik Popülasyonda AÜS Disfonksiyonları sınıflandırması ve Patofizyolojisi
- Pediatrik Popülasyonda Bağırsak Disfonksiyonları Sınıflandırması ve Patofizyolojisi
- Pediatrik Popülasyonda Noktürnal Enürezis Patofizyolojisi |
|
4) |
Pelvik Taban Giriş
- Pelvik Taban Kas Fonksiyonel Anatomi ve Fizyolojisi
- Core Sistem Anatomi ve Biyomekaniği
- Core Sisteminin İşeme ve Dışkılamadaki Rolü |
|
5) |
Yetişkin Popülasyonda Mesane ve Bağırsak Disfonksiyonları
- Yetişkin Popülasyonda Pelvik Taban Disfonksiyonlarının Sınıflandırması ve Patofizyolojisi |
|
6) |
Pediatrik Popülasyonda Mesane & Bağırsak Disfonksiyonu Değerlendirmesi ve Tanısı
- Hikaye Alımı
- Mesane ve Bağırsak Günlüklerinin Yorumlanması
- İnvaziv ve Noninvaziv Değerlendirme Yöntemleri
- Anketlerin yorumlanması |
|
7) |
Yetişkin Popülasyonda Pelvik Taban Disfonksiyonlarının Değerlendirilmesi
- Hikaye Alımı
- Mesane ve Bağırsak Günlüklerinin Yorumlanması
- İnvaziv ve Noninvaziv Değerlendirme Yöntemleri
- Anketlerin yorumlanması |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Pelvik Taban Kas Fonksiyonun Değerlendirilmesi
- İnternal ve Eksternal Muayenesi
- Pelvik taban kas kuvveti, enduransı ve aktivasyonunun değerlendirilmesi ve yorumlanması
- İnspeksiyon ve Palpasyon yöntemleri
- EMG kas aktivasyonu değerlendirmesi
- Modifiye Oxford Değerlendirmesi
- Glazer Protokolü |
|
10) |
Pelvik Taban Disfonksiyonlarında Pelvik Taban Rehabilitasyon Yaklaşımları -1
- Mesane ve Bağırsak Eğitimi
- İnternal ve Eksternal Manual Yaklaşımlar
- Elektrik Stimülasyonu ve Nöromodülasyon) |
|
11) |
Pelvik Taban Disfonksiyonlarında Pelvik Taban Rehabilitasyon Yaklaşımları -2
- Postür Eğitimi
- Diyafram Solunumu ve İntraabdominal Basınç Eğitimleri
- Egzersiz Yaklaşımları
- Pelvik Taban Kaslarının Eğitimi
- EMG-Biofeedback Çalışmaları
- Rektal Balon Tedavisi |
|
12) |
- Postür Değerlendirmesi
- Diyafram Fonksiyonunun Değerlendirilmesi
- Kas-İskelet Sistemi Değerlendirmesi
- İntraabdominal Basınç Değerlendirmeleri |
|
13) |
Pelvik taban kas kuvveti, enduransı ve aktivasyonunun değerlendirilmesi ve yorumlanması.
- İnspeksiyon ve Palpasyon yöntemleri
- Egzersiz Yaklaşımları
- Diyafram Solunumu Eğitimi
- Core Stabilizasyon Eğitimi
- İşemeyi Kolaylaştıcı Teknikler |
|
14) |
Dersin değerlendirilmesi
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
|
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
|
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
|
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
|
8) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
|
9) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
|
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
|