ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
REK5202 | Araştırma Yöntemleri II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Reklam ve Pazarlama İletişimi alanındaki çalışmalarda doğru soruları sorabilme, doğru yöntemleri izleyerek güvenilir sonuçlara ulaşabilme, niteliksel veya niceliksel araştırmaları planlayabilme, soru formlarını hazırlayabilme, verileri kodlama, SPSS programını kullanarak analiz etme ve bunları raporlayabilme becerilerinin geliştirilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1)Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Pazarlama ve reklam araştırmasının ne olduğunu, ne tip bilgiler sağlayabildiğini ve pazarlama yönetiminde ne şekilde kullanıldığını tanımlayabileceklerdir. 2)Çeşitli araştırma yöntemlerini, bunların birbirlerine kıyasla güçlü ve zayıf yönlerini açıklayabilecek ve yorumlayabilebileceklerdir. 3)Değişik pazarlama problemlerinde hangi pazarlama araştırması yönteminin uygun olacağına karar verebileceklerdir. 4)Temel ölçümleme teknikleri ile veri toplama yöntemlerini tanımlayabileceklerdir. 5)Pazarla ve reklam araştırması ile toplanan veriyi SPSS programını kullanarak analiz edebileceklerdir. |
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri dersi, araştırmayla ilgili temel kavram ve uygulamaları işletme disiplinlerindeki bakış açılarıyla birleştiren bir derstir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Sosyal Araştırma - Araştırma Tasarımı | |
3) | Kavramsallaştırma, Operasyonel Tanım ve Ölçüm | |
4) | Örnekleme- Güvenirlilik ve Geçerlilik | |
5) | Araştırma Yöntemleri (Anket) | |
6) | Araştırma Yöntemleri (Anket) | |
7) | Araştırma Yöntemleri (Fokus Grup) | |
8) | Niteliksel Veri Analizi | |
9) | Niceliksel Veri Analizi (İstatistiğe Giriş ve Hipotez Testi) | |
10) | SPSS Giriş (Menüleri Tanıma ve Veri Girme) | |
11) | Frekans Tabloları, Tanımlayıcı İstatistikler | |
12) | Çapraz Tablolar ve Ki-Kare Analizi, Örnek Analizler | |
13) | T-Testi, Örnek Analizler | |
14) | Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) |
Ders Notları / Kitaplar: | Earl Babbie. The Practice of Social Research, 12th Edition (America: Wadsworth, 2010) Roger D. Wimmer ve Joseph R. Dominick, Mass Media Research, An Introduction (America: Wadsworth, 2011) 9. Basım Darren George and Paul Mallery, SPSS For Windows Step By Step, A Simple Guide and Reference, 10th Edition (America: Pearson, 2010) |
Diğer Kaynaklar: | Arthur Asa Berger, Media and Communication Research Methods, An Introduction to Qualitative and Quantitative Approaches (Sage Publications, 2000) John W. Creswell, Research Design, Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches, 2nd Edition (Sage Publications, 2003) Ian Brace, Questionnaire Design, How to Plan, Structure and Write Survey Material for Effective Market Research (İngiltere: Kogan Page, 2004) Filiz Çakar, Sosyal Bilimlerde İstatistik (Alfa Yayınları, 2000) Şener Büyüköztürk, Veri Analizi El Kitabı, İstatistik, Araştırma Deseni, SPSS Uygulamaları ve Yorum, 4. Basım (Pegem yayıncılık, 2004) Darren George and Paul Mallery, SPSS For Windows Step By Step, A Simple Guide and Reference, 6th Edition (America: Pearson, 2006) Andy Field, Discovering Statistics Using SPSS, 2nd Edition (Sage Publications, 2005) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 2 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 75 |
Laboratuvar | 13 | 75 |
Final | 3 | 45 |
Toplam İş Yükü | 195 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak | |
2) | Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek | |
3) | Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek | |
4) | Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek | |
5) | Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek | |
6) | Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması | |
7) | Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak | |
8) | Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek | |
9) | Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | |
10) | Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak | |
11) | Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek | |
12) | Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |