GEP0018 Yeme Bozukluklarına GirişBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0018 Yeme Bozukluklarına Giriş Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İLAYDA ÖZTÜRK ALTUNCEVAHİR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi İLAYDA ÖZTÜRK ALTUNCEVAHİR
Dersin Amacı: Bu dersin amacı yeme bozukluklarını anlamak ve multidisipliner tedavi yaklaşımının önemini kavramaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
1. Açlık tokluk mekanizması hakkında bilgi edinir.
2. Farklı yeme bozukluklarının gelişim sürecini kavrarlar.
3. Farklı yeme bozukluklarının tedavi süreçleri hakkında bilgi edinirler.
4. Yeme bozuklukları ve diğer psikiyatrik hastalıklar arasındaki ilişkiyi değerlendirirler.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında DSM-V'te tanımlanmış yeme bozuklukları işlenecek, yeme bozuklukları tedavisinde multidisipliner yaklaşımlar konuşulacak ve bu yeme bozukluklarına ait komorbiditelerin anlaşılması sağlanacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, izlencenin incelenmesi Ders İzlencesinin İncelenmesi
2) Yeme Bozukluklarına Giriş, Sindirim Sistemi Açlık Tokluk Mekanizması Ders Notlarının Tekrarı
3) Anoreksiya nervoza Ders Notlarının Tekrarı
4) Blumiya Nervoza Ders notlarının tekrarı
5) Tıkınırcasına yeme sendromu Ders notlarının tekrar
6) Diğer tanımlanmış yeme bozuklukları Ders notlarının tekrarı
7) Ruminasyon bozukluğu Ders notlarının tekrarı
8) Midterm Ders notlarının tekrarı,
9) Pika Ders notlarının tekrarı
10) Kaçıngan kısıtlı yiyecek alımı bozukluğu Ders notlarının tekrarı
11) Ortoreksiya ve Bigoreksiya Ders notlarının tekrarı
12) Yeme Bozukluklarının Komorbiditeleri Comorbidities of Eating Disorders
12) Yeme Bozukluklarının Komorbiditeleri Comorbidities of Eating Disorders
13) Yeme bozuklukları tedavisinde multidisipliner yaklaşımlar Multidisciplinary approaches in the treatment of eating disorders
13) Yeme bozuklukları tedavisinde multidisipliner yaklaşımlar Multidisciplinary approaches in the treatment of eating disorders
14) Dersin Değerlendirilmesi Ders notlarının tekrarı
14) Dersin Değerlendirilmesi Ders notlarının tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:  DSM-5 Guidebook: The Essential Companion to the Diagnostic and Statistical Manual of Mental
Disorders, Fifth Edition
 Eating Disorders: A Comprehensive Guide to Medical Care and Complications, Mehler PS., Andersen AE.,
4th Edition.
 Mahan K.L., Raymond J.L. (ed.) (2017). Krause's Food & the Nutrition Care Process (14th Edition),
Elsevier (ISBN: 9780323340755).

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Küçük Sınavlar 1 6 6
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 13 13
Toplam İş Yükü 51

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.