| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Dersin tanıtımı
|
|
| 2) |
Sağlık Psikolojisine Giriş-Tarihçe
|
|
| 3) |
Sağlık Psikolojisi İçin Temel Kavramlar: Sağlık, Hastalık ve Stres Kavramı
|
|
| 4) |
Sağlık Davranışları- Sağlığı İyileştiren ve Tehdit Eden Davranışlar
|
|
| 5) |
Sağlık Davranışları
|
|
| 6) |
Sağlık Davranışı Değiştirme Modelleri
|
|
| 7) |
Sosyal Destek ve Sağlık-Psikolojik Sağlamlık-1
|
|
| 8) |
Ara sınav
|
|
| 9) |
Stres ve Hastalık
|
|
| 10) |
Ağrı
|
|
| 11) |
Kronik Hastalıkla yaşamak ve bu sürecin yönetimi
|
|
| 12) |
İlerleyen ve ölümcül hastalıklarda psikolojik konular
|
|
| 13) |
Sağlık durumunu ölçme: Ölüm oranları,hayat kalitesi ve stigma
|
|
| 14) |
Dersin Değerlendirilmesi
|
|
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
4 |
| 2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
3 |
| 3) |
Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. |
5 |
| 4) |
Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. |
4 |
| 5) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
4 |
| 6) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
5 |
| 7) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
| 8) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
3 |
| 9) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
3 |
| 10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
4 |
| 11) |
Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
5 |
| 12) |
Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
4 |