SİNEMA VE TELEVİZYON (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV5012 | Belgesel Prodüksiyoynu | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ELENI VARMAZI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Writing, Directing, and Producing Documentary Films and Videos, Fourth Edition, Alan Rosenthal, University of Chicago Press, 2007 Directing the Documentary Fourth Edition, Michael Rabiger, Focal Press, 2004 |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı 7. sinemanın önemli bir dalı olan belgesel filmin ön yapım, yapım ve yapım sonrası aşamalarını ve tekniklerini öğretmektir. Öğrenciler ileri kamera teknikleri ve kuramsal araştırma ile tanışma ve bu bilgilerini geliştirme imkanı bulacaklar. Döenm sonunda öğrencilerin yarattığı kısa belgeseller, dönem sonunda Istanbul'da prestijli bir sergi alanında halka açık sergilenecek. Öğrencilerin kısa belgeselleri ulusal ve uluslararası belgesel festivallerine gönderilecek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1)Öğrenciler tek başlarına ya da grup olarak çalışacak. Birlikte bir belgesel konusu seçecek ve bu seçtikleri konuyu görsel - işitsel sinema diline aktaracaklar. 2) Kurmaca olmayan film yapımı hakkında kuramsal bilgi edinmek. 3) Kurmaca olmayan film yapımının teknik gerekliliklerini öğrenmek. 4) Röportaj tekniklerini ve kurmaca olmayan hikaye anlatımını öğrenmek. 5) Ulusal ve Uluslararası ödüllü kurmaca olmayan filmleri izleyip inceleyerek yorum ve analiz yetisi geliştirmek. 6) Röportaj ve genel görüntüler kaydedebilme ve alan çalışması yapabilme yetisi elde etmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Orientation | |
2) | Pre-production: Research, Concept Development | Students will write a short documentary film proposal. |
3) | Introduction to the different approaches to making a documentary film. | Students will be introduced to the various examples of documentary films. |
4) | Research, writing the synopsis, treatment, script and the storyboard for a documentary film. | Students will learn the methods of writing the synopsis, treatment and the script for a documentary film project. |
5) | Exploring, shooting, recording and editing Feedback | Students will shoot and evaluate the footage to prepare for finalizing their documentary projects. |
6) | Production Planning Interview Techniques Shooting | Students will learn interview techniques and restructure their projects. |
7) | Pre-production / Production / Post-Production Development Process Evaluation and Feedback | Students will present their ideas, scripts, storyboards, and edited documentary projects. |
8) | Shooting, recording sound and editing video & audio for a documentary film | Students will record the narrations, the sounds and collect the selection of sound tracks for their projects. |
9) | Evaluation of the rough cuts | Students will screen their rough cuts of their documentary film projects. |
10) | Post-Production: Editing | Students will edit their documentary film projects. |
11) | Mixing Sound | Students will be introduced to the sound mixing techniques. |
12) | Açılış Kapanış jeneriği KJ girme Özel Efektler ve Renk Düzenleme | Öğrenciler tipografi ve kurmaca olmayan film yapımının estetik yönünü öğrenecekler ve uygulayacaklar. |
13) | Titling, Subtitling, Inter-titling, Special Effects and Color-Correction | Students will learn to work with the typography and aesthetic elements regarding texts, etc. |
14) | Copyrights & Distribution | Students will be introduced to distribution methods and to laws and rules about national and international copyrights. |
Ders Notları / Kitaplar: | Video Production, Vasuki Belavadi, Oxford University Press, Jan. 2008 Making Documentary Films and Videos: A Practical Guide to Planning, Filming, and Editing Documentaries, Barry Hampe, Henry Holt and Compant LLC, 2007 |
Diğer Kaynaklar: | Nanook of The North, Dir.: Robert Flaherty, 1922 Man with the movie camera, Dir.: Dziga Vertov, 1929 Triumph of the Will, Dir.:Leni Riefenstahl, 1935 Nuit et brouillard (Night & Fog), Dir.:Alain Resnais, 1955 Don't Look Back, Dir.: D. A. Pennebaker, 1967 Gimme Shelter, Dir.:Albert Maysles, David Maysles, 1970 Koyaanisqatsi, Dir.: Godfrey Reggio, 1982 Thin Blue Line, Dir.: Errol Morris, 1988 Roger & Me, Dir.: Michael Moore, 1989 Buena vista social club, Dir.: Wim Wenders, 1999 Bowling for Columbine, Dir.: Michael Moore, 2002 Fahrenheit 9 / 11, Dir.: Michael Moore, 2004 Zeitgeist, Dir.: Peter Joseph, 2008 Supersize Me Dir. Morgan Freeman, 2004 Born into Brothels, Dir. Zana Briski, Ross Kauffman, 2004 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 3 | % 10 |
Laboratuar | 3 | % 10 |
Uygulama | 3 | % 10 |
Arazi Çalışması | 3 | % 10 |
Ödev | 4 | % 20 |
Sunum | 6 | % 20 |
Projeler | 12 | % 20 |
Seminer | 3 | % 0 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 80 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 20 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 3 | 3 | 9 |
Laboratuvar | 3 | 3 | 9 |
Uygulama | 3 | 3 | 9 |
Arazi Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 10 | 100 |
Sunum / Seminer | 3 | 3 | 9 |
Proje | 20 | 3 | 60 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Final | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü | 229 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Öğrenciler, sinema estetiği ve anlatı yapıları üzerine akademik tartışmalara katılmalarını sağlayacak güçlü bir sinema kuramı ve eleştiri temeli geliştireceklerdir. Çeşitli tarihsel ve kültürel bağlamlarda filmleri analiz etmek için eleştirel metodolojileri uygulamayı öğreneceklerdir. | 1 |
2) | Öğrenciler, sinema tarihinden önemli filmleri inceleyerek, küresel sinema televizyon yapımlarının tarihi ve sosyolojik bağlamları hakkında geniş bir bilgi kazanacak ve kendi eserlerini yaratmak için fikir sahibi olacaklardır. Öğrenciler senaryo yazımı, sinematografi ve ışıklandırma, yönetmenlik, post-prodüksiyon temelli dersler aracılığıyla kurmaca ya da belgesel hikaye anlatımı yöntemlerinde ustalaşacaktır. | 1 |
3) | Öğrenciler, belgesel sinema ve onun etik, politik ve estetik boyutlarını inceleyerek sinema ve gerçeklik arasındaki ilişkiyi keşfedeceklerdir. Gerçek dünyaya dayalı etkileyici görsel anlatılar oluşturmayı öğrenerek belgesel yapımı konusunda pratik deneyim kazanacaklardır. | 5 |
4) | Öğrenciler, sinematik dil, kompozisyon ve mizansen üzerine çalışarak görsel anlatım becerilerini geliştireceklerdir. Duyguları ve anlamı etkili bir şekilde iletmek için çeşitli sinema tekniklerini kullanarak sahneler analiz edecek ve üreteceklerdir. | 5 |
5) | Öğrenciler, anlatı yapısı, karakter geliştirme ve diyalog yazımı konularında uzmanlaşarak senaryo yazımı becerilerini ileri seviyeye taşıyacaklardır. Film ve televizyon yazarlığı alanında profesyonel kariyerlerine hazırlık amacıyla özgün senaryolar yazacak ve atölye çalışmalarında değerlendireceklerdir. | 4 |
6) | Öğrenciler, yönetmenlik teknikleri, oyuncu yönetimi ve görsel kompozisyon konularında uzmanlık kazanarak etkileyici sinema deneyimleri oluşturmayı öğreneceklerdir. Yazılı anlatıları etkileyici görsel hikâyelere dönüştürme becerilerini gösteren kısa projeler yöneteceklerdir. | 5 |
7) | Öğrenciler, yapım, dağıtım ve pazarlama stratejileri de dâhil olmak üzere küresel film endüstrisine dair kapsamlı bir anlayış geliştireceklerdir. Proje sunumundan sektörel bağlantılar kurmaya kadar profesyonel alanda başarılı olmalarını sağlayacak beceriler kazanacaklardır. | 2 |
8) | Öğrenciler, erken dönem yapımlardan günümüz trendlerine kadar Türk sinemasının tarihsel gelişimini, önemli yönetmenleri, türleri ve akımları analiz ederek keşfedeceklerdir. Ayrıca, bağımsız sinema, ana akım yapımlar ve devlet destekli projeler gibi Türk film endüstrisindeki üretim modellerini inceleyeceklerdir. | 1 |