EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
TEZ6888-3 Doktora Tezi - III Güz 0 0 0 30

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYBİKE ELİF BOLCAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. İSMAİL TOYĞAR
Dr. Öğr. Üyesi PELİN PİŞİRİCİ
Doç. Dr. SELEN GÜR ÖZMEN
Dr. Öğr. Üyesi ALPER CAMCI
Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Dr. Öğr. Üyesi ALİ VEYSEL ÖZDEN
Prof. Dr. HALUK GÜRGEN
Prof. Dr. ALİ ŞİMŞEK
Prof. Dr. GÜL TEKİN TEMUR
Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Dersin Amacı: Öğrencilerin derinlemesine bir araştırma yaparak, belirledikleri disiplindeki güncel kuramsal bilgiye özgün katkıda bulunabilmeleri için kuramsal bilgilerini, araştırma becerilerini ve yetkinliklerini artırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. çalışma alanı ile ilgili kaynak araştırmasının ve kaynakların etkin kullanımını öğrenir.
2. tezin hazırlanma sürecinin etkin takibini öğrenir.
3. tez yazım sürecini bilir.

Dersin İçeriği

Öğrencinin danışmanı gözetiminde tez çalışmasını gerçekleştirdiği bir süreçtir. Standart olarak programlanmış teorik ya da uygulama ders saati yoktur. Tez konusuna bağlı olarak öğrenci teorik ve/veya pratik çalışmalar yürütür, okuma ve araştırmalar gerçekleştirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tez konusu ile ilgili çalışmalar
2) Tez konusu ile ilgili çalışmalar
3) Tez konusu ile ilgili çaılşmalar
4) Tez konusu ile ilgili çalışmalar
5) Tez konusu ile ilgili çalışmalar
6) Tez konusu ile ilgili çalışmalar
7) Tez konusu ile ilgili çalışmalar
8) Tez konusu ile ilgili çalışmalar
9) Tez konusu ile ilgili çalışmalar
10) Tez konusu ile ilgili çalışmalar
11) Tez konusu ile ilgili çalışmalar
12) Tez konusu ile ilgili çalışmalar
13) Tez konusu ile ilgili çalışmalar
14) Tez izleme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Kemal Gözler, Bilimsel yazma ve yayınlama : Bir stil kılavuzu, Bursa : Ekin, 2022.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Juri 1 % 50
Rapor Teslimi 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 57 741
Ara Juri 1 2 2
Rapor Teslimi 1 2 2
Toplam İş Yükü 745

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eğitim teknolojisi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kavrama ve eğitim ile ilişkilendirebilmek. 5
2) Eğitim teknolojisinin diğer disiplinler ile olan ilişkilerini kavrama ve bu ilişkiler çerçevesinde olası uygulamalar ile ilgili fikirlerini ifade edebilmek. 5
3) Eğitim teknolojisi alanına yenilik getiren yeni bir düşünce, yöntem veya uygulama tasarlayabilme, geliştirebilme ve değerlendirebilme 5
4) Disiplinlerarası bakış açısını kullanarak eğitim teknolojisi alanında özgün araştırmalar yönetebilme 5
5) Eğitim teknolojisi alanında özgün bir konuyu bilimsel araştırma yöntemleri ilkeleri çerçevesinde bağımsız veya işbirliği içerisinde araştırabilme, elde ettiği sonuçları araştırma raporu olarak sunabilme 5
6) Eğitim teknolojisi alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşleri savunabilme 5
7) Eğitim teknolojisi alanındaki uzmanlar ile yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme 5
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak eğitim teknolojisi ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. 5
9) Eğitim teknolojisi alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri takip ederek, toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. 5
10) Eğitim teknolojisi ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. 5
11) Eğitim teknolojisi alanında bir bilimsel makaleyi ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alandaki bilgi birikimine katkı getirebilme. 5
12) Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. 5