EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TEZ6888-3 | Doktora Tezi - III | Güz | 0 | 0 | 0 | 30 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. İSMAİL TOYĞAR Dr. Öğr. Üyesi PELİN PİŞİRİCİ Doç. Dr. SELEN GÜR ÖZMEN Dr. Öğr. Üyesi ALPER CAMCI Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN Dr. Öğr. Üyesi ALİ VEYSEL ÖZDEN Prof. Dr. HALUK GÜRGEN Prof. Dr. ALİ ŞİMŞEK Prof. Dr. GÜL TEKİN TEMUR Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin derinlemesine bir araştırma yaparak, belirledikleri disiplindeki güncel kuramsal bilgiye özgün katkıda bulunabilmeleri için kuramsal bilgilerini, araştırma becerilerini ve yetkinliklerini artırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. çalışma alanı ile ilgili kaynak araştırmasının ve kaynakların etkin kullanımını öğrenir. 2. tezin hazırlanma sürecinin etkin takibini öğrenir. 3. tez yazım sürecini bilir. |
Öğrencinin danışmanı gözetiminde tez çalışmasını gerçekleştirdiği bir süreçtir. Standart olarak programlanmış teorik ya da uygulama ders saati yoktur. Tez konusuna bağlı olarak öğrenci teorik ve/veya pratik çalışmalar yürütür, okuma ve araştırmalar gerçekleştirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tez konusu ile ilgili çalışmalar | |
2) | Tez konusu ile ilgili çalışmalar | |
3) | Tez konusu ile ilgili çaılşmalar | |
4) | Tez konusu ile ilgili çalışmalar | |
5) | Tez konusu ile ilgili çalışmalar | |
6) | Tez konusu ile ilgili çalışmalar | |
7) | Tez konusu ile ilgili çalışmalar | |
8) | Tez konusu ile ilgili çalışmalar | |
9) | Tez konusu ile ilgili çalışmalar | |
10) | Tez konusu ile ilgili çalışmalar | |
11) | Tez konusu ile ilgili çalışmalar | |
12) | Tez konusu ile ilgili çalışmalar | |
13) | Tez konusu ile ilgili çalışmalar | |
14) | Tez izleme |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Kemal Gözler, Bilimsel yazma ve yayınlama : Bir stil kılavuzu, Bursa : Ekin, 2022. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Juri | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 57 | 741 |
Ara Juri | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 745 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eğitim teknolojisi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kavrama ve eğitim ile ilişkilendirebilmek. | 5 |
2) | Eğitim teknolojisinin diğer disiplinler ile olan ilişkilerini kavrama ve bu ilişkiler çerçevesinde olası uygulamalar ile ilgili fikirlerini ifade edebilmek. | 5 |
3) | Eğitim teknolojisi alanına yenilik getiren yeni bir düşünce, yöntem veya uygulama tasarlayabilme, geliştirebilme ve değerlendirebilme | 5 |
4) | Disiplinlerarası bakış açısını kullanarak eğitim teknolojisi alanında özgün araştırmalar yönetebilme | 5 |
5) | Eğitim teknolojisi alanında özgün bir konuyu bilimsel araştırma yöntemleri ilkeleri çerçevesinde bağımsız veya işbirliği içerisinde araştırabilme, elde ettiği sonuçları araştırma raporu olarak sunabilme | 5 |
6) | Eğitim teknolojisi alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşleri savunabilme | 5 |
7) | Eğitim teknolojisi alanındaki uzmanlar ile yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme | 5 |
8) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak eğitim teknolojisi ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | 5 |
9) | Eğitim teknolojisi alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri takip ederek, toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | 5 |
10) | Eğitim teknolojisi ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. | 5 |
11) | Eğitim teknolojisi alanında bir bilimsel makaleyi ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alandaki bilgi birikimine katkı getirebilme. | 5 |
12) | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 5 |