REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TEZ6888-1 | Doktora Tezi - I | Güz | 0 | 0 | 0 | 30 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ELİF HAKTANIR AKTAŞ Prof. Dr. CEMİLE AYŞE GÖRMELİ Doç. Dr. SAİT GÜL Prof. Dr. BURAK KUNDURACIOĞLU Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN Dr. Öğr. Üyesi ALİ VEYSEL ÖZDEN Dr. Öğr. Üyesi BERKAY EREN PEHLİVANOĞLU Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ Prof. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER Prof. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin derinlemesine bir araştırma yaparak, belirledikleri disiplindeki güncel kuramsal bilgiye özgün katkıda bulunabilmeleri için kuramsal bilgilerini, araştırma becerilerini ve yetkinliklerini artırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. çalışma alanı ile ilgili kaynak araştırmasının ve kaynakların etkin kullanımını öğrenir. 2. tezin hazırlanma sürecinin etkin takibini öğrenir. 3. tez yazım sürecini bilir. |
Öğrencinin danışmanı gözetiminde tez çalışmasını gerçekleştirdiği bir süreçtir. Standart olarak programlanmış teorik ya da uygulama ders saati yoktur. Tez konusuna bağlı olarak öğrenci teorik ve/veya pratik çalışmalar yürütür, okuma ve araştırmalar gerçekleştirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tez konusunun belirlenmesi ve literatür çalışması | |
2) | Tez konusunun belirlenmesi ve literatür çalışması | |
3) | Tez konusunun belirlenmesi ve literatür çalışması | |
4) | Tez konusunun belirlenmesi ve literatür çalışması | |
5) | Tez konusunun belirlenmesi ve literatür çalışması | |
6) | Tez konusunun belirlenmesi ve literatür çalışması | |
7) | Tez konusunun belirlenmesi ve literatür çalışması | |
8) | Tez konusunun belirlenmesi ve literatür çalışması | |
9) | Tez konusunun belirlenmesi ve literatür çalışması | |
10) | Tez konusunun belirlenmesi ve literatür çalışması | |
11) | Tez konusunun belirlenmesi ve literatür çalışması | |
12) | Tez konusunun belirlenmesi ve literatür çalışması | |
13) | Tez konusunun belirlenmesi ve literatür çalışması | |
14) | Tez İzleme |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Kemal Gözler, Bilimsel yazma ve yayınlama : Bir stil kılavuzu, Bursa : Ekin, 2022. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Juri | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 57 | 741 |
Ara Juri | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 745 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojik danışmanlar, danışanlarının gelişimini desteklemek, potansiyellerini ortaya çıkarmak ve ihtiyaca yönelik hizmet sunabilmek için uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve kullanır; temel ölçme de değerlendirme türlerini birbirinden ayırt edebilir ve standartlaştırılmış ve standartlaştırılmamış ölçmenin temel kavramlarını bilir. | 4 |
2) | Psikolojik danışmanlar, bireyin iyilik halini destekleyecek şekilde yaşam boyu gelişimi ve öğrenmeyi ilke edinir ve bu durumu mesleki her türlü uygulamasına, kişisel yaşam felsefesine, insana bakış açısına yansıtır. | 5 |
3) | Psikolojik danışmanlar, teknoloji ve bilişim becerilerini kullanarak yeni beceriler geliştirir; alanyazını izlemede, kayıt tutmada, araştırmalarda, veri analizlerinde teknoloji kullanabilir. | 4 |
4) | Psikolojik danışmanlar, yaşam döngüsündeki gelişimsel basamaklar hakkındaki gelişim kuramlarını (bilişsel, duygusal, fiziksel, ahlaki, tinsel) ve kavramları bilir; psikosoyal ve kültürel faktörlerin insan gelişimi üzerindeki derin etkisinin farkındadır; gelişimsel krizler için çözüm yolları önerebilir. | 4 |
5) | Psikolojik danışmanlar, çokültürlülük kavramını bilir ve belirli grupların (din, etkin köken, politik duruş, sosyoekonomik düzeye bağlı toplumsal sınıflar, dil, cinsel tercih, inanç sistemi, yaş grupları, özel gereksinimli bireyler) kültürel ihtiyaçlarını fark eder; her bireyin psikolojik danışma hizmetlerine ulaşmasını kolaylaştırarak kültürel ihtiyaçlara uygun müdahaleler ile cevap verir. | 4 |
6) | Psikolojik danışmanlar, insanın değişim aşamalarını kapsayan süreci psikolojik danışma kuramları çerçevesinde bilir; danışana uygun amaç belirlemede, amaçlarına ulaşmada ve yaşam durumları ile başetme kapasitelerini arttırmada danışanlara yardım edecek etkili psikolojik danışma becerilerini sergiler | 4 |
7) | Psikolojik danışmanları mesleki etik kurallara ve yasal yükümlülüklere bağlıdır ve buna göre hareket eder; etik ikilemlerde ilgili kişileri bilgilendirir; etiğe uygun olarak profesyonel mesleki yeterliliğini ve gelişimini sürdürür | 5 |
8) | Psikolojik danışmanlar,okullarda çalışırken kapsamlı ve gelişimsel okul psikolojik danışma programları tasarlar ve uygularlar ve yönetirler; grup rehberlik etkinlikleri, grupla psikolojik danışma uygulamaları, bireysel psikolojik danışma hizmeti sunar. | 4 |
9) | Psikolojik danışmanlar, mesleki ve kişisel anlamda güçlü yanlarını, sınırlılıklarını ve bireysel niteliklerini bilir; etkili bir meslek elemanı olmak için gerekli kişilik özelliklerini, bilgi ve temel becerilere sahiptir, mesleki bilgileri sürekli yeniler, gerektiğinde süpervizyon alır; mesleğin güçlenmesi için aktif olarak destek sağlar; mesleğin savunuculuğunu yapar. | 4 |
10) | Psikolojik danışmanlar, çalıştıkları kurumda intihar, doğal afet gibi kriz durumlarında krize müdahale programları geliştirir, uygular ve değerlendirir; disiplinlerarası afet çalışmalarında yer alır, psikolojik ilk yardım hizmetini sunar. | 4 |
11) | Psikolojik danışmanlar, bireylere ve kurumlara rehberlik, gelişimsel ihtiyaçlar, yaşamda karşılaşılan sorunlar ile ilgili konsültasyon çalışmaları yapar; gruplara yönelik program geliştirir, bilgi kaynaklarına ulaşır. | 4 |
12) | Psikolojik danışmanlar, araştırma yöntemlerini ve istatistiksel analizleri bilir ve uygular; paydaşlarla araştırma sonuçlarını paylaşır ve yorumlar; program değerlendirmede araştırma sonuçlarından yararlanır. | 5 |
13) | Psikolojik danışmanı uygulamaları ile ilgili kayıtları tutar, çalıştığı kurumun personeline, psikolojik danışma hizmeti alan bireye ve vasilerine refere kurumlarını tanıtır ve bu kurumlardan destek alma konusunda paydaşlara yardım eder. | 2 |
14) | Psikolojik danışmanlar, eğitim sistemlerini, öğrenme yaklaşımlarını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri bilir, eğitimle ile ilgili sorunlara eleştirel düşünme yaklaşımı geliştirir; öğrencilerin gelişimini artırmak amacıyla sorun odaklı çözümleri psikolojik danışma programına dahil eder. | 3 |