EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
YET6999 | Doktora Yeterlilik | Bahar | 0 | 0 | 0 | 30 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYBİKE ELİF BOLCAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrenci doktora yeterlilik sınavına hazırlanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. tez yazma yeterliliğini kazanacaktır 2. doktora eğitiminde aldığı derslerin açıklamalarını yapabilecektir 3. doktora eğitiminin genel bir tekrarını yapabilecektir |
Öğrenci doktora eğitimi boyunca aldığı bütün derslerden oluşacak bir yeterlilik sınavına hazırlanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sınava hazırlık | |
2) | Sınava hazırlık | |
3) | Sınava hazırlık | |
4) | Sınava hazırlık | |
5) | Sınava hazırlık | |
6) | Sınava hazırlık | |
7) | Sınava hazırlık | |
8) | Sınava hazırlık | |
9) | Sınava hazırlık | |
10) | Sınava hazırlık | |
11) | Sınava hazırlık | |
12) | Sınava hazırlık | |
13) | Sınava hazırlık | |
14) | Yazılı ve sözlü doktora yeterlik sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Geçmiş ve güncel bilimsel araştırma yazıları, tezler, raporlar ve tezin araştırma konusuyla ilintili diğer materyaller |
Diğer Kaynaklar: | Past and current scientific research papers, dissertations, reports and other materials related to the research topic of the thesis |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Juri | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 57 | 741 |
Juri | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 745 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eğitim teknolojisi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kavrama ve eğitim ile ilişkilendirebilmek. | 5 |
2) | Eğitim teknolojisinin diğer disiplinler ile olan ilişkilerini kavrama ve bu ilişkiler çerçevesinde olası uygulamalar ile ilgili fikirlerini ifade edebilmek. | 5 |
3) | Eğitim teknolojisi alanına yenilik getiren yeni bir düşünce, yöntem veya uygulama tasarlayabilme, geliştirebilme ve değerlendirebilme | 5 |
4) | Disiplinlerarası bakış açısını kullanarak eğitim teknolojisi alanında özgün araştırmalar yönetebilme | 5 |
5) | Eğitim teknolojisi alanında özgün bir konuyu bilimsel araştırma yöntemleri ilkeleri çerçevesinde bağımsız veya işbirliği içerisinde araştırabilme, elde ettiği sonuçları araştırma raporu olarak sunabilme | 5 |
6) | Eğitim teknolojisi alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşleri savunabilme | 5 |
7) | Eğitim teknolojisi alanındaki uzmanlar ile yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme | 5 |
8) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak eğitim teknolojisi ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | 5 |
9) | Eğitim teknolojisi alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri takip ederek, toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | 5 |
10) | Eğitim teknolojisi ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. | 5 |
11) | Eğitim teknolojisi alanında bir bilimsel makaleyi ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alandaki bilgi birikimine katkı getirebilme. | 5 |
12) | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 5 |