MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEM6887 | Seminer | Güz | 0 | 0 | 0 | 6 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. YEŞİM ULUSU Prof. Dr. BERNA GÜLOĞLU Prof. Dr. ÖZLEM KARAIRMAK TEKDURMAZ Prof. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN Prof. Dr. AHMET ERKUŞ Dr. Öğr. Üyesi ALİ VEYSEL ÖZDEN Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN Prof. Dr. BURAK KUNDURACIOĞLU Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ Doç. Dr. SAİT GÜL Dr. Öğr. Üyesi BERKAY EREN PEHLİVANOĞLU Doç. Dr. EBRU KAYA MUTLU Prof. Dr. CEMİLE AYŞE GÖRMELİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere literatür taramasının nasıl yapıldığını, bilimsel bir konunun bir dinleyici topluluğu önünde nasıl sunulacağını, tartışılacağını ve savunulacağını göstermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Alanında literatür taramasının nasıl yapıldığını bilir. 2. Mevcut bilginin nasıl değerlendirileceğini öğrenir. 3. Bilginin en iyi şekilde ve nasıl dinleyiciye aktarılması gerektiğini öğrenir. |
Ders kapsamında öğrenci öğrenim gördüğü alandaki güncel konuları araştırır, bu literatür taramasını danışman hocası ile tartışır, doktora tezinde yapacağı çalışmanın temellerini dersi alan diğer arkadaşlarına anlatır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sunum için literatür taraması | |
2) | Sunum için literatür taraması | |
3) | Sunum için literatür taramaso | |
4) | Seminer sunumunun hazırlanması | |
5) | Seminer sunumunun hazırlanması | |
6) | Seminer sunumunun hazırlanması | |
7) | Seminer sunumunun tartışılması | |
8) | Seminer sunumunun tartışılması | |
9) | Seminer sunumunun tartışılması | |
10) | Seminer sunumu | |
11) | Seminer sunumu | |
12) | Seminer sunumu | |
13) | Seminer sunumu | |
14) | Seminer sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | Elektronik kaynaklar, Dergiler, kitaplar |
Diğer Kaynaklar: | Elektronik kaynaklar, Dergiler, kitaplar |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Seminer | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Sunum / Seminer | 2 | 70 | 140 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. | |
2) | Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. | |
3) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |
4) | Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. | |
5) | Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. | |
6) | Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. | |
7) | Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. | |
8) | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. |