MÜZİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEM6887 | Seminer | Güz | 0 | 0 | 0 | 6 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. CEMİLE AYŞE GÖRMELİ Doç. Dr. EBRU KAYA MUTLU Doç. Dr. SAİT GÜL Prof. Dr. BURAK KUNDURACIOĞLU Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN Dr. Öğr. Üyesi ALİ VEYSEL ÖZDEN Prof. Dr. AHMET ERKUŞ Dr. Öğr. Üyesi BERKAY EREN PEHLİVANOĞLU Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ Prof. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN Prof. Dr. ÖZLEM KARAIRMAK TEKDURMAZ Prof. Dr. YEŞİM ULUSU Prof. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere literatür taramasının nasıl yapıldığını, bilimsel bir konunun bir dinleyici topluluğu önünde nasıl sunulacağını, tartışılacağını ve savunulacağını göstermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Alanında literatür taramasının nasıl yapıldığını bilir. 2. Mevcut bilginin nasıl değerlendirileceğini öğrenir. 3. Bilginin en iyi şekilde ve nasıl dinleyiciye aktarılması gerektiğini öğrenir. |
Ders kapsamında öğrenci öğrenim gördüğü alandaki güncel konuları araştırır, bu literatür taramasını danışman hocası ile tartışır, doktora tezinde yapacağı çalışmanın temellerini dersi alan diğer arkadaşlarına anlatır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sunum için literatür taraması | |
2) | Sunum için literatür taraması | |
3) | Sunum için literatür taramaso | |
4) | Seminer sunumunun hazırlanması | |
5) | Seminer sunumunun hazırlanması | |
6) | Seminer sunumunun hazırlanması | |
7) | Seminer sunumunun tartışılması | |
8) | Seminer sunumunun tartışılması | |
9) | Seminer sunumunun tartışılması | |
10) | Seminer sunumu | |
11) | Seminer sunumu | |
12) | Seminer sunumu | |
13) | Seminer sunumu | |
14) | Seminer sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | Elektronik kaynaklar, Dergiler, kitaplar |
Diğer Kaynaklar: | Elektronik kaynaklar, Dergiler, kitaplar |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Seminer | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Sunum / Seminer | 2 | 70 | 140 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Müzik alanında nazari ve uygulamalı yetkinliğin artması. | 2 |
2) | Müzikoloji çalışmalarını değerlendirebilme ve üretebilme yetisinin kazanılması. | 3 |
3) | Müzik teorisi, armoni ve form bilgisi konularında yetkinlik kazarak, bu bilginin analiz ve üretim alanında kullanılabilmesinin sağlanması. | 3 |
4) | Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme. | 4 |
5) | Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma. | 5 |