SOSYOLOJİ (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEM6887 | Seminer | Güz | 0 | 0 | 0 | 6 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. CEMİLE AYŞE GÖRMELİ Doç. Dr. EBRU KAYA MUTLU Doç. Dr. SAİT GÜL Prof. Dr. BURAK KUNDURACIOĞLU Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN Dr. Öğr. Üyesi ALİ VEYSEL ÖZDEN Prof. Dr. AHMET ERKUŞ Dr. Öğr. Üyesi BERKAY EREN PEHLİVANOĞLU Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ Prof. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN Prof. Dr. ÖZLEM KARAIRMAK TEKDURMAZ Prof. Dr. YEŞİM ULUSU Prof. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere literatür taramasının nasıl yapıldığını, bilimsel bir konunun bir dinleyici topluluğu önünde nasıl sunulacağını, tartışılacağını ve savunulacağını göstermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Alanında literatür taramasının nasıl yapıldığını bilir. 2. Mevcut bilginin nasıl değerlendirileceğini öğrenir. 3. Bilginin en iyi şekilde ve nasıl dinleyiciye aktarılması gerektiğini öğrenir. |
Ders kapsamında öğrenci öğrenim gördüğü alandaki güncel konuları araştırır, bu literatür taramasını danışman hocası ile tartışır, doktora tezinde yapacağı çalışmanın temellerini dersi alan diğer arkadaşlarına anlatır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sunum için literatür taraması | |
2) | Sunum için literatür taraması | |
3) | Sunum için literatür taramaso | |
4) | Seminer sunumunun hazırlanması | |
5) | Seminer sunumunun hazırlanması | |
6) | Seminer sunumunun hazırlanması | |
7) | Seminer sunumunun tartışılması | |
8) | Seminer sunumunun tartışılması | |
9) | Seminer sunumunun tartışılması | |
10) | Seminer sunumu | |
11) | Seminer sunumu | |
12) | Seminer sunumu | |
13) | Seminer sunumu | |
14) | Seminer sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | Elektronik kaynaklar, Dergiler, kitaplar |
Diğer Kaynaklar: | Elektronik kaynaklar, Dergiler, kitaplar |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Seminer | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Sunum / Seminer | 2 | 70 | 140 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. | 3 |
2) | Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek | 5 |
3) | Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak | 4 |
4) | Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek | 3 |
5) | Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme. | 5 |
6) | Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek | 5 |
7) | Kent ve kır sosyolojisi ve demografi, siyaset sosyolojisi, toplumsal cinsiyet sosyolojisi, beden sosyolojisi, görsel sosyoloji, iş sosyolojisi, din sosyolojisi, bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak | 3 |
8) | Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak | 2 |
9) | Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek | 4 |
10) | Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. | 2 |
11) | Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak | 3 |