SOSYOLOJİ (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEM6887 Seminer Güz 0 0 0 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYBİKE ELİF BOLCAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. CEMİLE AYŞE GÖRMELİ
Doç. Dr. EBRU KAYA MUTLU
Doç. Dr. SAİT GÜL
Prof. Dr. BURAK KUNDURACIOĞLU
Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Dr. Öğr. Üyesi ALİ VEYSEL ÖZDEN
Prof. Dr. AHMET ERKUŞ
Dr. Öğr. Üyesi BERKAY EREN PEHLİVANOĞLU
Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ
Prof. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN
Prof. Dr. ÖZLEM KARAIRMAK TEKDURMAZ
Prof. Dr. YEŞİM ULUSU
Prof. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere literatür taramasının nasıl yapıldığını, bilimsel bir konunun bir dinleyici topluluğu önünde nasıl sunulacağını, tartışılacağını ve savunulacağını göstermektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Alanında literatür taramasının nasıl yapıldığını bilir.
2. Mevcut bilginin nasıl değerlendirileceğini öğrenir.
3. Bilginin en iyi şekilde ve nasıl dinleyiciye aktarılması gerektiğini öğrenir.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında öğrenci öğrenim gördüğü alandaki güncel konuları araştırır, bu literatür taramasını danışman hocası ile tartışır, doktora tezinde yapacağı çalışmanın temellerini dersi alan diğer arkadaşlarına anlatır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sunum için literatür taraması
2) Sunum için literatür taraması
3) Sunum için literatür taramaso
4) Seminer sunumunun hazırlanması
5) Seminer sunumunun hazırlanması
6) Seminer sunumunun hazırlanması
7) Seminer sunumunun tartışılması
8) Seminer sunumunun tartışılması
9) Seminer sunumunun tartışılması
10) Seminer sunumu
11) Seminer sunumu
12) Seminer sunumu
13) Seminer sunumu
14) Seminer sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Elektronik kaynaklar, Dergiler, kitaplar
Diğer Kaynaklar: Elektronik kaynaklar, Dergiler, kitaplar

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Seminer 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Sunum / Seminer 2 70 140
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. 3
2) Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek 5
3) Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak 4
4) Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek 3
5) Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme. 5
6) Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek 5
7) Kent ve kır sosyolojisi ve demografi, siyaset sosyolojisi, toplumsal cinsiyet sosyolojisi, beden sosyolojisi, görsel sosyoloji, iş sosyolojisi, din sosyolojisi, bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak 3
8) Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak 2
9) Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek 4
10) Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. 2
11) Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak 3