ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SMR6887 | Seminer | Güz | 0 | 0 | 0 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, doktora öğrencilerinin akademik araştırmalarını etkili bir şekilde sunma ve tartışma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Karmaşık bilgileri sentezleyerek farklı kitlelere akademik çalışmalarını iletebilme yetkinliğini kazandırır. Öğrenciler, eleştirel analiz, profesyonel etkileşim ve yapıcı geri bildirim deneyimi kazanacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Akademik araştırmalar için etkili sunum ve iletişim becerilerini sergileyebilme. Akran araştırma sunumlarını eleştirel bir şekilde değerlendirebilme ve yapıcı geri bildirim sağlayabilme. Farklı izleyicilere hitap edebilme ve sorularını profesyonelce yanıtlama tekniklerini uygulayabilme. |
Ders, farklı araştırma konularında seminer sunumlarını içermekte olup, net ve etkili akademik iletişim tekniklerini vurgular. Katılımcılar, akranlarının sunumlarını eleştirecek ve izleyici sorularını etkili bir şekilde yanıtlamaya yönelik stratejiler keşfedeceklerdir. Ayrıca, akademik konuşmaların yapılandırılması ve profesyonel söylemlerle başa çıkma konularında rehberlik sunulur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Seminer Dersine Giriş: Amaçlar ve Beklentiler | |
2) | Akademik Sunum Teknikleri: Yapı ve İçerik | |
3) | Araştırma Seminerlerinde Etkili İletişim Stratejileri | |
4) | Literatür Taraması ve Bilgi Sentezleme | |
5) | Seminerlerde Eleştirel Düşünme ve Soru Yönetimi | |
6) | Akran Geri Bildirimi: Yapıcı Yorumlar Verme ve Alma | |
7) | Araştırma Sunumlarının Prova ve Uygulaması | |
8) | Ara Dönem Değerlendirmesi: Ön Sunumlar | |
9) | Disiplinlerarası Kitleleri Etkilemek | |
10) | Akademik Konuşma Zorluklarının Üstesinden Gelmek | |
11) | Akademik Sunumlarda Etik | |
12) | Veri Görselleştirme için İleri Teknikler | |
13) | Final Sunumlarının Geri Bildirimi ve Geliştirilmesi | |
14) | Final Sunumları ve Ders Değerlendirmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Lecturer's Slides |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilimsel literatürü takip eder, eleştirel biçimde analiz eder ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin biçimde kullanır. | |
2) | Program alanıyla ilgili özgün projeler tasarlar, planlar, uygular ve yönetir. | |
3) | Program alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bilimsel sorumluluk alır ve elde edilen sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |
4) | Yaptığı araştırma ve projelerin sonuçlarını akademik standartlara uygun biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde sunar. | |
5) | Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırma yapar, özgün düşünce geliştirir ve bu bilgileri uygulamaya aktarır. | |
6) | Program alanına özgü ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkin bir biçimde kullanır. | |
7) | Mesleki, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder; mühendislik uygulamalarının toplumsal, çevresel ve etik etkilerini gözeterek sorumluluk alır. |