İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT2206 | İngiliz Edebiyatı: Anglosakson'dan Erken 18. yüzyıla | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi PAUL BERNHARDT |
Dersin Amacı: | Bu ders, ELT 2201 İngiliz Edebiyatı II dersini takip eder ve öğrencileri 20. yüzyıl İngiliz ve Amerikan edebiyatını tanıtmak için tasarlanmıştır. Amacı, öğrencilerin farklı türlerden (şiir, drama, kısa öykü, roman ve teori) bir dizi metni tarihsel ve kültürel bağlamları içinde okumalarını, yorumlamalarını ve eleştirel bir şekilde analiz etmelerini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • çeşitli edebi metinleri tarihsel ve kültürel bağlamları içinde kavrayacak ve eleştirel bir şekilde tartışabilecektir. • farklı türler arasında dil kullanımındaki farklılıkları kavrar ve eleştirel bir şekilde tartışır • incelenen çalışmalarda tekrar eden sorunları ve konuları yorumlayın ve tartışın • Edebi geleneğin fikirlerini ve özelliklerini eleştirel bir şekilde kavrar ve tartışır • edebi teknikler ve üsluptaki gelişmeleri belirlemek ve tartışmak |
W1 Introduction. Introduction: 20th-century cultural history, W2 Poetry: War Poetry: Brooke, ‘The Soldier’; Owen, ‘Dulce et decorum est’ W3 Poetry: Frost, ‘The Road Not Taken’, ‘Fire and Ice’, ‘Mending Wall’ W4 Poetry: Eliot, ‘The Love Song of J. Alfred Prufrock’ W5 Drama: Miller, Death of a Salesman W6 Drama: Miller, Death of a Salesman W7 Drama: Miller, Death of a Salesman W8 Mid-term examination W9 Short Story: London, ‘To Build a Fire’ W10 Short Story: Cheever, ‘The Swimmer’ W11 Short Story: Morrison, ‘Recitatif’ W12 Novel: Fitzgerald, The Great Gatsby W13 Novel: Fitzgerald, The Great Gatsby W14 Novel: Fitzgerald, The Great Gatsby |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction and courserequirements | |
2) | Poetry | |
3) | Poetry | |
4) | Poetry | |
5) | Drama | |
6) | Drama | |
7) | Drama | |
8) | Mid-term examination | |
9) | Short Story | |
10) | Short Story | |
11) | Short Story | |
12) | Novel | |
13) | Novel | |
14) | Novel |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 2 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 11 | 11 |
Final | 2 | 14 | 28 |
Toplam İş Yükü | 137 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. | 5 |
3) | 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | 1 |
4) | 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. | 4 |
5) | 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. | |
6) | 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | 5 |
7) | 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | 2 |
8) | 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. | 1 |
9) | 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 1 |
10) | 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. | 5 |
11) | 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. | 4 |
12) | 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. | 5 |
13) | 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. | 3 |
14) | 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. | 3 |
15) | 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. | 4 |
16) | 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. | 2 |