BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CET1205 Algoritma Tasarımı ve Geliştirme Güz 2 2 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SEZİN EŞFER ÖNDÜNÇ
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere temel algoritma tasarımı ve geliştirmeyi öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu derste; problem çözümüne yönelik algoritma mantığını anlama, algoritma yapılarını akış şemaları ile gösterme, oluşturulan algoritmaların yazılacağı programlama ortamını öğrenme ve kod yazma kurallarını kavrama, değişken yapısını, kontrol ifadelerini ve döngüleri anlama, dizilerin ve alt programların mantığını öğrenme konularında bilgi ve beceri kazanılması hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Algoritma problemlerini çözmek
a. Algoritma problemlerini tanımlar
b. Algoritmanın programlamadaki yerini tanımlar
2. Algoritma tasarım tekniklerini açıklamak
a. Algoritma tasarım tekniklerini planlar
b. Algoritma tasarım tekniklerini uygular
3. Akış şemalarını ve çalışma yöntemlerini açıklamak
a. Akış şemalarını planlar
b. Akış şemaları çizer
4.Algoritmaları çözmek ve akış şemalarının görselleştirilmesi
a. Giriş/çıkış kavramlarını uygular
b. Temel veri türlerini uygular
c. Sabitleri ve değişkenleri uygular
d. Operatörleri ve işlem önceliklerini uygular
e. Karar yapıları uygular
f. Döngüleri uygular
5. Farklı algoritmaların problem çözmede uygulanabilirliğini geliştirmek
a. Problem çözmede farklı algoritmalar planlar
b. Problem çözmede farklı algoritmalar uygular
6. Problem çözme ve algoritma tasarımı için örnek uygulamalar geliştirmek
a. Problem çözme için örnek uygulamalar uygular
b. Algoritma tasarımı için örnek uygulamalar uygular
7. Problem çözme becerisi kazanmak
8. Blok tabanlı programlama ortamları geliştirmek
a. Blok tabanlı programlama ortamlarını planlar
b. Blok tabanlı programlama ortamlarını uygular

Dersin İçeriği

Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri:
Ders Anlatımı
Tartışma
Soru-Cevap
Takım/Grup Çalışması
Gösterim
Alıştırma - Uygulama
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Beyin Fırtınası
Rapor Hazırlama ve/veya Sunum
Proje

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. İlk Buluşma 2. Oryantasyon 3. Ders İçeriği (Syllabus) 1. Ders içeriğini dikkatlice inceleyin 2. Beklentilerinizi yazın
2) Problem solving and basic concepts Problem Problem solving process Basic operations in problem solving
3) Akış Şemaları Doğrusal Akış Şeması Örnekleri
4) Karar İfadeleriyle Akış Şeması Örnekleri Döngülerle Akış Şeması Örnekleri
5) Program ve Yazılım Programlama Dili Veri Yapıları Değişken ve sabit kavramları Operatörler Veri türleri
6) Karar ve Döngü Yapıları Karar Yapıları Döngüler
7) ARA SINAV
8) Döngüler
9) Fonksiyonlar Scratch
10) Scratch Etkinliği
11) Scratch Etkinliği
12) Scratch Etkinliği
13) Final Proje Revizyonları
14) Özet Kapanış

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Herhangi bir ders kitabı gerekmemektedir. Tüm kaynaklar açık erişimlidir veya üniversite kütüphane veri tabanları üzerinden çevrimiçi olarak erişilebilir. Eğitmen, kaynakları itslearning üzerinden sağlayacaktır. Öğrenciler, her hafta listedeki zorunlu okumaları ve/veya videoları tamamlamalıdır. Daha derinlemesine öğrenmek ve daha fazla araştırma yapmak isteyen öğrenciler için önerilen okumalar olacaktır.
Diğer Kaynaklar: No textbook is required. All the resources are open source or online via the university library databases. The instructor will provide them for you in itslearning. Students must complete the required readings and/or videos from the list every week. There will be suggested reading for the students who would like to go deeper and do more research.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 2 24
Proje 1 12 12
Ödevler 1 12 12
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. 3
2) Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. 4
3) Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. 5
4) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak.  4
5) Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. 4
6) Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak.  4
7) İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. 3
8) Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. 4
9) Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. 4
10) Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. 3
11) Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. 4
12) Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak.  4
13) Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. 3
14) İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. 4
15) Ulusal norm ve kanunlar ile ilgili kişilerarası iletişim, öğretim çerçeveleri ve farklı teknolojilerin kullanımında akıcılık kazanmak. 3