BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CET3201 Web Tasarımı Güz 2 2 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜR ERKUT ŞAHİN
Dersin Amacı: Web tasarımı ve internet sektörüne giriş hazırlığı olarak, ders öğrencilere web tasarımı ve internet ortamının oluşturulması ve yönetilmesinde teknik beceri ve bilginin ileri düzeyde geliştirilmesi için fırsatlar sağlamayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin Beklenen Sonuçları:

1) Önyüz özelliklerini anlamak
2) HTML kullanmak
3) İlgili CSS kütüphanelerini kullanmak
4) Görsel kullanıma hazır javascript kütüphanelerini kullanmak.

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencilerin bu yılın ilk döneminde bu kurs için geliştirmeleri gereken İnternet ve Web Tasarım teknikleri hakkında bilgi sağlamak üzere tasarlanmıştır.
Öğretim Yöntemleri:
Teknoloji tabanlı öğrenme
Uygulama
Tartışma
Ders

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon Ders Takvimi Beklentiler
2) Internet, HTML ve CSS Internet, HTML ve CSS tanımları
3) Başlarken: temel HTML etiketleri ve CSS seçicileri Web tasarımı ve etiketleri vb. için temel ihtiyaçların belirlenmes
4) Metin biçimlendirme – Liste oluşturma Başlık etiketleri, hizalama etiketleri, sıralı ve sırasız liste etiketleri
5) Bağlantılar ve Diğer Etiketler Oluşturma Sayfa atlamaları, sayfaları birbirine bağlama, bağlantı düğmesi oluşturma
6) CSS ve Medya Sorguları Medya sorgu öğelerini kullanma
7) CSS ve Grid grid bileşenleri
8) Bulma Kütüphanesi ile tanışma Bulma Kütüphanesi ve bir örnek
9) Bulma ile devam Bulma öğelerinin tanıtımı
10) Bulma ile çalışmak Yardımcılar
11) Bulma ile çalışmak Sütunlar
12) Bulma ile çalışmak Elementler
13) Bulma ile çalışmak Bileşenler ve Düzen
14) Bulma ile çalışmak Formlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Online tools:
• https://www.w3schools.com/html/default.asp
• https://www.w3schools.com/css/default.asp
• https://www.w3schools.com/js/default.asp
Softwares:
Visual studio Code will be the primary coding editor for this course. Download it from : https://code.visualstudio.com/
Diğer Kaynaklar: Online tools:
• https://www.w3schools.com/html/default.asp
• https://www.w3schools.com/css/default.asp
• https://www.w3schools.com/js/default.asp
Softwares:
Visual studio Code will be the primary coding editor for this course. Download it from : https://code.visualstudio.com/

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 2 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Proje 2 10 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak.
3) Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek.
3) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. 
4) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak.
5) Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek.
6) Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. 
7) İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek.
8) Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak.
9) Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek.
10) Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak.
11) Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak.
12) Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. 
13) Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak.
14) İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak.
15) To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws.