BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET3201 | Web Tasarımı | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜR ERKUT ŞAHİN |
Dersin Amacı: | Web tasarımı ve internet sektörüne giriş hazırlığı olarak, ders öğrencilere web tasarımı ve internet ortamının oluşturulması ve yönetilmesinde teknik beceri ve bilginin ileri düzeyde geliştirilmesi için fırsatlar sağlamayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin Beklenen Sonuçları: 1) Önyüz özelliklerini anlamak 2) HTML kullanmak 3) İlgili CSS kütüphanelerini kullanmak 4) Görsel kullanıma hazır javascript kütüphanelerini kullanmak. |
Bu ders, öğrencilerin bu yılın ilk döneminde bu kurs için geliştirmeleri gereken İnternet ve Web Tasarım teknikleri hakkında bilgi sağlamak üzere tasarlanmıştır. Öğretim Yöntemleri: Teknoloji tabanlı öğrenme Uygulama Tartışma Ders |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | Ders Takvimi Beklentiler |
2) | Internet, HTML ve CSS | Internet, HTML ve CSS tanımları |
3) | Başlarken: temel HTML etiketleri ve CSS seçicileri | Web tasarımı ve etiketleri vb. için temel ihtiyaçların belirlenmes |
4) | Metin biçimlendirme – Liste oluşturma | Başlık etiketleri, hizalama etiketleri, sıralı ve sırasız liste etiketleri |
5) | Bağlantılar ve Diğer Etiketler Oluşturma | Sayfa atlamaları, sayfaları birbirine bağlama, bağlantı düğmesi oluşturma |
6) | CSS ve Medya Sorguları | Medya sorgu öğelerini kullanma |
7) | CSS ve Grid | grid bileşenleri |
8) | Bulma Kütüphanesi ile tanışma | Bulma Kütüphanesi ve bir örnek |
9) | Bulma ile devam | Bulma öğelerinin tanıtımı |
10) | Bulma ile çalışmak | Yardımcılar |
11) | Bulma ile çalışmak | Sütunlar |
12) | Bulma ile çalışmak | Elementler |
13) | Bulma ile çalışmak | Bileşenler ve Düzen |
14) | Bulma ile çalışmak | Formlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Online tools: • https://www.w3schools.com/html/default.asp • https://www.w3schools.com/css/default.asp • https://www.w3schools.com/js/default.asp Softwares: Visual studio Code will be the primary coding editor for this course. Download it from : https://code.visualstudio.com/ |
Diğer Kaynaklar: | Online tools: • https://www.w3schools.com/html/default.asp • https://www.w3schools.com/css/default.asp • https://www.w3schools.com/js/default.asp Softwares: Visual studio Code will be the primary coding editor for this course. Download it from : https://code.visualstudio.com/ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. | |
3) | Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. | |
3) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
4) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
5) | Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | |
6) | Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. | |
7) | İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. | |
8) | Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. | |
9) | Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. | |
10) | Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. | |
11) | Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. | |
12) | Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. | |
13) | Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. | |
14) | İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. | |
15) | To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. |