PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY2002 | Gelişim Psikolojisi II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYŞE MELTEM BUDAK |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AYŞE MELTEM BUDAK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Gelişim Psikolojisi dersinin amacı yaşam boyu, doğumdan ölüme kadar, insan gelişimi üzerinde durmaktır. İki dönemlik bu dersin birinci döneminde, ergenlikten geç yetişkinlik dönemine kadar olan süredeki fiziksel, bilişsel, ve sosyal-duygusal gelişimi inceleyeceğiz. Bir bireyin hayatının farklı alanlarındaki gelişimsel değişimler içinde birbirini etkileyen biyolojik, sosyal ve kültürel unsurlara değineceğiz. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Hem gelişim, hem de yaşlanma teorilerini açıklar ve karşılaştırır. 2. Gelişimin ve yaşlanmanın biyolojik ve çevresel temellerini tanımlar ve bu ikisi arasındaki etkileşimi açıklar. 3. Ergenlik ve yetişkinlik dönemlerinde fiziksel ve bilişsel gelişimi açıklar. 4. Ergenlik ve yetişkinlik dönemlerindeki sosyal ve duygusal gelişimi açıklar. 5. İnsan gelişimine ailevi, toplumsal, kültürel ve biyolojik etkileri değerlendirir. 6. Ölümü tanımlar ve ölümle ilgili psikolojik süreçleri açıklar |
Bu ders ergenlikte fiziksel ve bilişsel gelişim, sosyal ve duygusal gelişim, orta yetişkinlikte sosyal ve duygusal gelişim, fiziksel ve bilişsel gelişim, sosyal ve duygusal gelişim, fiziksel gelişim, geç yetişkinlik döneminde bilişsel gelişim, ölüm, ölmek, ve yas konularını içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ergenlikte fiziksel ve bilişsel gelişim | |
2) | Ergenlikte fiziksel ve bilişsel gelişim | |
3) | Ergenlikte sosyal ve duygusal gelişim | |
4) | Erken yetişkinlik döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim | |
5) | Erken yetişkinlik döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim | |
6) | Konu tekrarı | |
7) | Erken yetişkinlik döneminde sosyal ve duygusal gelişim | |
8) | Orta yetişkinlik döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim | |
9) | Orta yetişkinlik döneminde sosyal ve duygusal gelişim | |
10) | Geç yetişkinlik döneminde fiziksel gelişim | |
11) | Geç yetişkinlik döneminde bilişsel gelişim | |
12) | Ölüm, ölmek, ve yas | |
13) | Konu tekrarı | |
14) | Konu tekrarı | |
15) | Yarıyıl sonu sınavı | |
16) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Berk, L. (2010). Development through the Lifespan. Boston: Pearson. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 60 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 5 | 60 |
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | 5 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 5 |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | 5 |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | 3 |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | 1 |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | 3 |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | 1 |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |