PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY2002 | Gelişim Psikolojisi II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYŞENUR BENEVENTO |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. AYŞE MELTEM BUDAK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Gelişim Psikolojisi II dersi ergenlikten ölüme kadar yaşam boyu insani gelişime odaklanır. İki dönemlik bu dersin ikinci döneminde ergenlikten geç yetişkinliğe kadar fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal gelişimi inceleyeceğiz. Bireyin yaşamının farklı alanlarındaki gelişimsel değişikliklerle etkileşime giren biyolojik, sosyal ve kültürel faktörlere odaklanacağız. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Gelişim ve yaşlanma teorilerini açıklayın ve karşılaştırın 2. Gelişimin ve yaşlanmanın biyolojik ve çevresel temellerini tanımlayabilecek; ikisi arasındaki etkileşimi takdir ediyorum 3. Ergenlik ve yetişkinlik dönemindeki fiziksel ve bilişsel gelişimi açıklar 4. Ergenlik ve yetişkinlik dönemindeki sosyal ve duygusal gelişimi açıklar 5. İnsan gelişimi üzerindeki ailesel, toplumsal, kültürel ve biyolojik etkileri takdir edin 6. Ölümü tanımlayın; Ölüm, ölüm ve yasla ilgili psikolojik süreçleri açıklayabilir 7. İnsan gelişimi üzerindeki ailesel, toplumsal, kültürel ve biyolojik etkileri değerlendirebilecektir. |
Ders, ergenlik döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim, sosyal ve duygusal gelişim, erken yetişkinlik döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim, sosyal ve duygusal gelişim, orta yetişkinlik döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim ve sosyal ve duygusal gelişim, fiziksel gelişim gibi konuları kapsayacaktır. ve yetişkinliğin sonlarında bilişsel gelişim, ölüm, ölüm ve yas. Dersin Öğretim yöntemleri anlatım, bireysel çalışma, tartışma, okuma, problem çözme şeklindedir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ergenlikte fiziksel ve bilişsel gelişim | |
2) | Ergenlikte fiziksel ve bilişsel gelişim | |
3) | Ergenlikte sosyal ve duygusal gelişim | |
4) | Erken yetişkinlik döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim | |
5) | Erken yetişkinlik döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim | |
6) | Erken yetişkinlik döneminde sosyal ve duygusal gelişim | |
7) | Orta yetişkinlik döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Orta yetişkinlik döneminde sosyal ve duygusal gelişim | |
10) | Geç yetişkinlik döneminde fiziksel gelişim | |
11) | Geç yetişkinlik döneminde bilişsel gelişim | |
12) | Ölüm, ölmek, ve yas | |
13) | Dönemin gözden geçirilmesi | |
14) | Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Lifespan Development, Global Edition, 8th edition Published by Pearson (August 12, 2019) © 2020 Denise Boyd & Helen Bee. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 |
Ödevler | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 32 | 32 |
Toplam İş Yükü | 129 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | 5 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 5 |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | 5 |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | 3 |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | 1 |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | 3 |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | 1 |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |