PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY2002 Gelişim Psikolojisi II Bahar 3 0 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYŞENUR BENEVENTO
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. AYŞE MELTEM BUDAK
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Gelişim Psikolojisi II dersi ergenlikten ölüme kadar yaşam boyu insani gelişime odaklanır. İki dönemlik bu dersin ikinci döneminde ergenlikten geç yetişkinliğe kadar fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal gelişimi inceleyeceğiz. Bireyin yaşamının farklı alanlarındaki gelişimsel değişikliklerle etkileşime giren biyolojik, sosyal ve kültürel faktörlere odaklanacağız.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Gelişim ve yaşlanma teorilerini açıklayın ve karşılaştırın
2. Gelişimin ve yaşlanmanın biyolojik ve çevresel temellerini tanımlayabilecek; ikisi arasındaki etkileşimi takdir ediyorum
3. Ergenlik ve yetişkinlik dönemindeki fiziksel ve bilişsel gelişimi açıklar
4. Ergenlik ve yetişkinlik dönemindeki sosyal ve duygusal gelişimi açıklar
5. İnsan gelişimi üzerindeki ailesel, toplumsal, kültürel ve biyolojik etkileri takdir edin
6. Ölümü tanımlayın; Ölüm, ölüm ve yasla ilgili psikolojik süreçleri açıklayabilir
7. İnsan gelişimi üzerindeki ailesel, toplumsal, kültürel ve biyolojik etkileri değerlendirebilecektir.

Dersin İçeriği

Ders, ergenlik döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim, sosyal ve duygusal gelişim, erken yetişkinlik döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim, sosyal ve duygusal gelişim, orta yetişkinlik döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim ve sosyal ve duygusal gelişim, fiziksel gelişim gibi konuları kapsayacaktır. ve yetişkinliğin sonlarında bilişsel gelişim, ölüm, ölüm ve yas. Dersin Öğretim yöntemleri anlatım, bireysel çalışma, tartışma, okuma, problem çözme şeklindedir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ergenlikte fiziksel ve bilişsel gelişim
2) Ergenlikte fiziksel ve bilişsel gelişim
3) Ergenlikte sosyal ve duygusal gelişim
4) Erken yetişkinlik döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim
5) Erken yetişkinlik döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim
6) Erken yetişkinlik döneminde sosyal ve duygusal gelişim
7) Orta yetişkinlik döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim
8) Ara Sınav
9) Orta yetişkinlik döneminde sosyal ve duygusal gelişim
10) Geç yetişkinlik döneminde fiziksel gelişim
11) Geç yetişkinlik döneminde bilişsel gelişim
12) Ölüm, ölmek, ve yas
13) Dönemin gözden geçirilmesi
14) Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lifespan Development, Global Edition, 8th edition Published by Pearson (August 12, 2019) © 2020 Denise Boyd & Helen Bee.
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 2 26
Ödevler 1 12 12
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 32 32
Toplam İş Yükü 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. 5
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. 5
3) Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. 5
4) Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). 3
5) Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. 1
6) Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik).
7) Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. 3
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. 1
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.