HEMŞİRELİK (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM3093 | İnsan Davranışı ve İletişim | Güz Bahar |
2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SELDA POLAT |
Dersin Amacı: | Bu ders insan davranışlarının ortaya çıkış süreci ve çıkış sürecini etkileyen faktörler, insan davranışının türleri ve sonuçları hakkında biyopsikosoyal ve kültürel bakış açısına yönelik teorik bilgi kazandırmayı amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda: 1. Davranış bilimlerini oluşturan temel bilim dallarını tanımlar. 2. Davranışın nörofizyolojik sürecini açıklar. 3. Davranış bilimlerinde önemli olan temel kavramları ve davranış sürecine etkisini açıklar. 4. Kültürel etmenlerin insan davranışı, sağlık-hastalık kavramları ile ilişkisini açıklar. 5. Sosyalleşmenin ve sosyal grupların insan davranışı üzerine etkisini tartışır. 6. Yaşam dönemlerine göre insan davranışının gelişim sürecini açıklar. 7. Kişilik ve benlik kavramlarının insan davranışı oluşum sürecine etkisini açıklar. 8. Kişilerarası iletişim çatışmalarını ve çatışma çözümünü açıklar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma Dersin Tanıtımı Davranış Bilimlerine Giriş-I | • Ders izlencesinin incelenmesi • Dersin tanıtımı • Beklentiler |
2) | Davranış Bilimlerine Giriş-II COVID-19 Pandemi Sürecinde İnsan Davranışları | |
3) | Davranışın Nörofizyolojisi | Derse Hazırlık-İlgili Okumalar- Alıştırmaların yapılması |
4) | Davranış Bilimlerinde Temel Kavramlar | Derse Hazırlık-İlgili Okumalar- Alıştırmaların yapılması |
5) | Kültür ve İnsan Davranışı | Derse Hazırlık-İlgili Okumalar- Alıştırmaların yapılması |
6) | Sosyalleşme/Toplumsallaşma Sosyal Etki ve Uyma Davranışı | Derse Hazırlık-İlgili Okumalar- Alıştırmaların yapılması |
7) | Sosyal Gruplar | |
8) | Ara Sınav | Derse Hazırlık-İlgili Okumalar- Alıştırmaların yapılması |
9) | İnsan Gelişimi (Yaşam dönemleri) ve Kuşaklar | Derse Hazırlık-İlgili Okumalar- Alıştırmaların yapılması |
10) | Kişilik ve Benlik | Derse Hazırlık-İlgili Okumalar- Alıştırmaların yapılması |
11) | Öğrenme | Derse Hazırlık-İlgili Okumalar- Alıştırmaların yapılması |
12) | İletişimde Temel Kavramlar-Kişiler arası İletişim İletişimde Davranış Biçimleri | Derse Hazırlık-İlgili Okumalar- Alıştırmaların yapılması |
13) | Kişilerarası İletişim Çatışmalarıi Nedenleri ve Yönetimi | Derse Hazırlık-İlgili Okumalar- Alıştırmaların yapılması |
14) | Günlük Yaşama Uyuma Yönelik Duygusal Süreçler ve Yönetimi Dersin Değerlendirilmesi ve Geri Bildirimler |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Kitaplar: • 1. Güney, S. (2016). Davranış Bilimleri. Nobel Yayinevi: Ankara, Turkey. • 2. Zencirkıran Mehmet (2016). Davranış Bilimleri. Dora Basın Yayın Dağıtım. Bursa • 3. Cüceloğlu, D. (2018). İnsan ve Davranışı, Psikolojinin temel kavramları. Remzi Kitabevi Geliştirilmiş 36. Baskı. İstanbul. • 4. Geçtan, E. (2013). Psikodinamik Psikiyatri ve Normaldışı Davranışlar. Metis Yayınları. 21. Baskı. İstanbul. • 5. Çam, O. Engin, E.(Ed)Ruh Sağlığı Ve Hastalıkları Hemşireliği: Bakım Sanatı, İstanbul Tıp Kitabevi, 2014 • 6. Öztürk O, Uluşahin AÇ. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. II Cilt. Nobel Tip Kitabevi. 2013. Diğer gerekli okumalar, Itslearning aracılığıyla öğrenciler için yüklenecektir. Herhangi bir materyale erişemiyorsanız, lütfen dersin öğretim üyesiyle iletişime geçin. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | 140 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 172 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |