AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL3773 | Gastropolitika | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders yemeği siyasi, ekonomik ve sosyolojik boyutlarıyla inceleyerek kimlik, siyaset, küresel kurumlar ve sosyal eşitsizlikler gibi kavramlar çerçevesinde yemeği tartışır. Yediğimiz şeylerle küresel/yerel siyaset arasında köprü kuran ders, hem teorik hem de uygulamalı örneklerle yemek siyasetini kavratır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yemek ve siyaset arasındaki teorik çerçeveyi kavrar; 2. Yemek siyasetini siyaset bilimi, sosyoloji ve politik ekonomi gibi disiplinler arası çerçevede tartışır; 3. Teorik çerçeveyi güncel vakalar ile destekler; 4. Günlük hayatlarında yemek-siyaset ilişkisini değerlendirir; 5. Aktif sorgulama ve eleştirel düşünceye yönelik beceriler geliştirir. |
Giriş: Yemek politiktir; Yemek ve kimlik; Yemek ve milliyetçilik; Yemek ve sosyal dönüşüm; Yemek, devlet ve güç; Gastropolitika; Yemek ve küreselleşme-yerelleşme; Diplomasi Menüsü – Grup Tartışması; Yemek, egemenlik ve yemeğin politik ekonomisi; Yemek ve çevre politikası; Yemek, açlık ve eşitsizliklere uluslararası tepkiler; Yükselen küresel siyasal yemek trendleri: İsraf etme, Vejeteryanlık, Yavaş yemek; Filmlerde yemek ve politikanın izini sürmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Yemek politiktir | |
2) | Yemek ve kimlik | |
3) | Yemek ve milliyetçilik | |
4) | Yemek ve sosyal dönüşüm | |
5) | Yemek, devlet ve güç | |
6) | Gastropolitika | |
7) | Yemek ve küreselleşme-yerelleşme | |
8) | Diplomasi Menüsü – Grup Tartışması | |
9) | Yemek, egemenlik ve yemeğin politik ekonomisi | |
10) | Yemek ve çevre politikası | |
11) | Yemek, açlık ve eşitsizliklere uluslararası tepkiler | |
12) | Yükselen küresel siyasal yemek trendleri: İsraf etme, Vejeteryanlık, Yavaş yemek | |
13) | Filmlerde yemek ve politikanın izini sürmek | |
14) | Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Weekly readings will be uploaded altogether at the beginning of the semester. The PPT files will be shared following each lecture. If you cannot access any material, please contact the instructor. |
Diğer Kaynaklar: | Articles in Course Package |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Ödev | 4 | % 20 |
Sunum | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 76 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 |
Ödevler | 4 | 20 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. | |
2) | AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. | |
3) | AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. | |
4) | Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. | |
5) | Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. | |
6) | AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. | |
7) | Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. | |
8) | AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. | |
9) | AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. | |
10) | AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. | |
11) | AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. | |
12) | Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. |